ذوالفقار یزدان مهر ظهر امروز در همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران برگزیده بهزیستی کشور که در هتل الغدیر مشهد برگزار شد، با اشاره به این مطلب که خروجی این همایش تسریع صدور مجوز‌های مراکز خیریه است، اظهار داشت: یکی از اقدامات مدیریت مشارکت‌ها راه‌اندازی سامانه «باشگاه بزرگ خیرین» است که نیاز‌ها در این سامانه ثبت می‌شود.

معاون امور مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی موسسات و امور مجلس سازمان بهزیستی یادآور شد: قصد داریم به واسطه این همایش جایگاه خیرین را نهادینه کنیم و موانع را از سر راه آن‌ها برداریم.

یزدان‌مهر اظهار کرد: در حال حاضر در پیچیده‌ترین شرایط اقتصادی به سر می‌بریم و دولت با کسری بودجه‌ای که دارد بیش از پیش به مساعدت خیرین نیاز داریم.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی براساس اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی ۱۹۶ ماموریت دارد و مهم‌ترین رویکرد سازمان تغییر نگاه دولت محور به نگاه جامعه محور است، عنوان کرد: سازمان بهزیستی بر توانمندسازی توام با کرامت تاکید دارد و ما معتقدیم که نباید نگاه مقطعی داشته باشیم.

معاون امور مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی موسسات و امور مجلس سازمان بهزیستی ادامه داد: سازمان بهزیستی از ابتدای تاسیس ۱۱۰ هزار واحد مسکونی ساخته است و ۵۰ هزار واحد در دست اجرا دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۵۸۸ به خانوار‌هایی که دارای دو معلول به بالا هستند تعلق گرفت و یک هزار و ۷۰۰ واحد دیگر در بخش ثبت نام قرار دارد.

یزدان‌مهر با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برای ساخت هر واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا ۱۵ میلیون تومان کمک می‌کند، افزود: سازمان بهزیستی ۱۰ میلیون تومان، مجمع خیرین مسکن ساز ۵ میلیون تومان و ۴۰ میلیون تومان وام بلاعوض توسط بنیاد مسکن تسهیلات ارائه می‌شود.

وی گفت: براساس برنامه تکلیفی سازمان بهزیستی در سال باید ۷ هزار و ۶۰۰ واحد ساخته شود و در حال حاضر ۱۱۳ هزار خانوار در نوبت مسکن هستند.

معاون امور مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی موسسات و امور مجلس سازمان بهزیستی بر اهمیت توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی تاکید و اظهار کرد: در موضوع ساخت مسکن برای سیل‌زدگان هم ۶ شش هزار واحد با بسیج و ۱۵ هزار واحد با قرارگاه سازندگی قرارداد ساخت بسته شده است.

یزدان‌مهر خاطرنشان کرد: نظارت فراگیر بر موسسات خیریه، تسهیل و تسریع در مجوز‌های موسسات و استفاده از ظرفیت آن‌ها درراستای توانمندسازی توأم با کرامت انسانی از رویکرد‌های مهم سازمان بهزیستی است.

مجمع خیرین معلولان در هر استان تاسیس می‌شود

عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه جامعه خیرین معلولان کشور حدود ۱۰ سل قبل به ثبت رسید، گفت: ۵۰ درصد مدارس کشور توسط مردم و خیربن ساخته می‌شود.

محمدرضا کارگری ادامه داد: مجمع خیرین به سلامت کشور نیز توجه داشت و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش سلامت کشور هزینه کرده است.

وی افزود: در حوزه کمک به صاحب خانه شدن مستضعفان ده‌ها هزار واحد مسکونی ایجاد شده، از طرفی بهزیستی سازمانی است که همه معضلات کشور را باید مدیریت کند و به دلیل مردم نهاد بودنش، اعتماد زیادی به این سازمان وجود دارد.

عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور متذکر شد: ۹۲ درصد کمک‌هایی که به مردم نیازمند صورت می‌گیرد توسط سازمان بهزیستی است و براساس بررسی‌های مجمع خیران کشور دریافتیم که تعدادی معلول زیرپوشش بهزیستی وجود دارند که علاوه بر نداشتن امکانات روزمره صاحب خانه نیستند!

کارگری به عقد تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مستضعفان هم اشاره و اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه بنا شد خانواده‌های دو معلول به بالا صاحب خانه شوند، به این ترتیب که ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان آورده خود معلول و بخشی کمک سازمان بهزیستی و دیگر سازمان‌ها و بنیاد‌ها باشد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری همایش این است که تشکیل مجمع خیرین در هر استان است تا بتوانند مشکلات خانواده‌های و معلول به بالا را در اولین فرصت به صورت مستقیم حل کنند.

عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور در خصوص اقدامات انجام شده توسط مجمع خیرین اظهار کرد: تامین سهم آورده ۲ هزار مسکن خانواده دارای دو معلول به بالا، ساخت شیرخوارگاه حضرت رقیه (س)، ساخت شیرخوارگاه علی اصغر (ع)، ساخت مرکز توانبخشی با زیربنای ۵ پنج هزار مترمربع، برگزاری جلسات مشترک به بنیاد مستضعفان و تعهد این بنیاد به تامین ۱۵۰ میلیارد تومان کمک و تشکیل مجمع خیرین بانوان و ساخت ۲۶ مستند در صدا و سیما به منظور اطلاع‌رسانی از جمله اقدامات مجمع خیرین کشور است.

کارگری افزود: زائرسرایی ویژه معلولان هم ساخته شده که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تا شهریور ماه ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

کمک۹۰ میلیارد تومانی مشارکت‌های مردمی به اداره کل بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی هم در ادامه این مراسم گفت: سال ۹۷ حدود ۹۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی به اداره کل بهزیستی این استان داشتیم که نسبت به سال ۹۶ شاهد رشد ۱۷ درصدی بوده است.

حمیدرضا پوریوسف با بیان اینکه طی چهار سال گذشته ۵۱۸ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا واگذار شد، تصریح کرد: مجموعا طی چهار سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۶ واحد مسکن به تمام معلولان زیرپوشش واگذار شده و ۵ هزار و ۱۷۲ واحد در حال ساخت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.