به گزارش روزنامه اکونومیک تایمز در مطلبی اضافه کرد آمریکا قصد دارد در هفت گروه کالا از جمله چرم، کفش، لوازم آشپزخانه کالاهای هندی را جایگزین محصولات چینی کند.

یک تولید کننده هندی گفت: واردکنندگان آمریکایی برای واردات این کالاها از هند ابراز علاقه مندی کرده‌اند. هند شش ماه وقت دارد تا از این فرصت استفاده کند در غیر این صورت کامبوج و ویتنام جای خالی چین را پرمی کنند.

بر اساس داده‌های دولت هند در سال مالی ۲۰۱۹، ارزش صادرات کالاهای ورزشی، اسباب بازی، لوازم التحریر، کابل و قطعات الکترونیکی هند به آمریکا ۱.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. این درحالی است که صنایع هند قصد دارند ظرفیت خود را برای تأمین سفارشات آمریکا گسترش دهند.

شاراد کومار ساراف رئیس فدراسیون سازمان‌های صادراتی هند گفت: ما شاهد افزایش تقاضا از سوی آمریکا برای کالاهایی مانند اسباب بازی، کفش، پوشاک و کالاهای مهندسی هستیم. احتمالاً صادرات این کالاها به آمریکا ۲۵ درصد افزایش می یابد.

افزایش صادرات هند به آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که صادرات دهلی نو به چین در ماه گذشته با کاهش ۹.۶۸ درصدی روبرو بوده است.

چین سعی کرده است تا قیمت محصولات صادراتی خود را حدود ۴ تا ۵ درصد کاهش دهد تا بتواند در بازار با محصولات هندی رقابت کند.

هند همچنین شاهد کاهش مازاد تجاری خود با آمریکا است.

آمریکا اعلام کرده که موازنه منفی تجاری با هند در سال ۲۰۱۷ به ۲۷.۳ میلیارد دلار رسیده است. این کشور به دنبال دسترسی بیشتر به بازار هند است.

تجارت دو جانبه هند و آمریکا گسترش یافته است. ارزش این تجارت از ۶۴.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶-۱۷ به ۷۴.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷-۱۸ رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.