به گزارش رویترز، یک مقام کاخ سفید شنبه شب گفت، پنس سخنرانی خود با موضوع چین که قرار بود در راستای سخنرانی تند ماه اکتبرش علیه پکن انجام شود را به تعویق انداخته است.

وی در این باره به رویترز اظهار کرد، این تصمیم یک هفته پیش از مذاکرات در مورد جنگ تجاری و دیدار میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با «شیء جی پینگ» همتای چینی خود در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در شهر اوزاکا ژاپن گرفته شد.

از آنجا که امریکا و چین در یک ماه گذشته میلیاردها دلار تعرفه بر کالاهای یکدیگر اعمال کرده‌اند انتظار می‌رود که رهبران دو کشور با هدف کاهش جنگ تجاری به استقبال یکدیگر بروند.

مقام کاخ سفید در ادامه بر عدم تمایل امریکا برای اعمال تعرفه بیشتر بر کالاهای چینی تاکید کرد و گفت، اتاق فکری در کابینه ترامپ برای تصمیم گیری در مورد افزایش و یا کاهش تنش تجاری با چین تشکیل شده است.

ترامپ و پینگ هفته گذشته در مورد دیدار آتی و نشست جی ۲۰، تلفنی گفت وگو و توافق کردند که در نشست ژاپن در مورد جنگ تجاری میان دو کشور به بحث بپردازند.

روزنامه وال استریت ژورنال برای اولین بار در این خصوص نوشت، در راستای توافق، دو طرف تا برگزاری دیدار میان رهبران دو کشور هیچ مقام آمریکایی حق تندگویی علیه چین را ندارد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در ماه اکتبر (فروردین) در سخنانی به شدت به سیاست‌های منطقه‌ای چین حمله کرد و باعث شگفتی ناظران شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.