موسی ابومرزوق که امروز سه شنبه با میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه دیدار می‌کند، به ریانووستی گفت: اوضاع نوار غزه، سازش میان گروه‌های فلسطینی و معامله قرن از محورهای مذاکرات با بوگدانف خواهد بود.
مقام ارشد حماس خاطرنشان کرد که این مسائل و نیز کنفرانس اخیر بحرین، سیاست‌های آمریکا و ترامپ درباره فلسطین و کل منطقه خاورمیانه با توجه به جایگاه تاریخی و ویژه روسیه در امور خاورمیانه، باید با طرف روسی مورد بحث قرار گیرد.

عبدالحافظ نوفل سفیر فلسطین در مسکو روز دوشنبه اعلام کرد که هیأت حماس به سرپرستی موسی ابومرزوق امروز سه شنبه در مسکو با میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه رایزنی خواهد کرد.

برخی رسانه‌ها هفته گذشته به نقل از منبع آگاه در غزه اعلام کردند که هیأتی از جنبش حماس به ریاست «موسی ابومرزوق» نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش، هفته آینده برای انجام مذاکرات با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه راهی مسکو می‌شود.

بر اساس این گزارش‌ها، این دیدار برای رایزنی درخصوص مواضع کشورها در قبال تلاش‌ها برای صلح فلسطین، میانجیگری مصر به منظور موفقیت این تلاش‌ها، وضعیت جاری فلسطین پس از کنفرانس منامه و امکان دعوت از گروه‌های فلسطینی برای دیداری همه‌جانبه در مسکو برگزار خواهد شد.

مسکو ماه فوریه گذشته میزبان نشست گروه‌های فلسطینی برای گفت‌وگو درباره آشتی بود که این گفت‌وگوها نتیجه قابل توجهی به همراه نداشت.

روسیه از تأسیس حکومت مستقل فلسطین حمایت می‌کند و آشتی گروه‌های فلسطینی در وهله اول جنبش‌های فتح و حماس را لازمه تأسیس این حکومت می‌داند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.