رسانه‌های ترکیه‌ای امروز (سه‌شنبه) از ربوده‌شدن ۱۰ ملوان تبعه ترکیه توسط دزدان دریایی در نزدیکی سواحل نیجریه خبر دادند.

شرکت کشتی‌رانی «کادیوغلو ماریتایم» در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند کشتی متعلق به این شرکت با نام «پاسکوی ۱» بدون بار از شهر بندری «دوالا» در کامرون راه افتاده و به سمت بندر «آبیجان» در ساحل عاجل درحرکت بود.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» این کشتی ترابری هنگامی که در حال عبور از آب‌های اقیانوس اطلس در خلیج گینه بود، مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت و ۱۰ ملوان از ۱۸ سرنشین این کشتی را برای دریافت خون‌بها ربودند.

در بیانیه شرکت کادیوغلو ماریتایم آمده است در زمان حمله دزدان دریایی، تجهیزات ناوبری و مخابراتی این کشتی آسیب دیده اما طبق اطلاعات اولیه کسی از ملوانان زخمی یا کشته نشده است.

شرکت مالک کشتی همچنین از آغاز اقدامات دولت ترکیه برای آزادی بدون مشکل ملوانان خبر داد.

گفته می‌شود این کشتی ۱۱۴ متری به آب‌های سرزمینی کشور غنا منتقل شده است. یک کشتی نظامی از نیروی دریایی غنا در نزدیکی این کشتی ربوده شده در حال حرکت است و تلاش می‌کند تا با دزدان دریایی مذاکره کند.

در حالی که مأموریت ناوگان دریایی ترکیه از بهمن سال گذشته (۱۳۹۷) برای مبارزه با دزدان دریایی و حملات آن‌ها در خلیج عدن و دریایی عرب و آب‌های سومالی تمدید شده بود اما به‌نظر می‌رسد نیروی دریایی این کشور در آب‌های آن‌سوی آفریقا و اقیانوس اطلس برای محافظت از کشتی‌های ترکیه‌ای حضور ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.