بطوریکه ماشین‌ برلیانس می‌تواند انتخاب بسیاری از کسانیکه به دنبال خودرویی چینی با ظاهری شکیل و عملکرد فنی رضایت‌بخش هستند، باشد. در این مطلب به معرفی بیشتر شرکت خودروسازی چینی برلیانس و یکی از محصولات آن می‌پردازیم.

 

برلیانس آتو، شرکت خودروسازی چینی است که علاوه بر تولید خودروهای چینی، در زمینه مونتاژ خودروهایی از برندهای مطرح جهان مثل بی ام و، پورشه، تویوتا و میتسو بیشی موتورز فعال است.

این شرکت در سال ۱۹۹۲ میلادی توسط فردی به نام یانگ رونگ تاسیس شد و تا سال ۲۰۰۲ تنها مینی بوس تولید می‌کرد اما از سال ۲۰۰۳ با امضای قراردادی با شرکت معظم بی ام و در زمینه مونتاژ خودروهای سواری هم شروع به فعالیت کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۳ به عنوان ششمین تولیدکننده خودروهای چینی شناخته شد. از محصولات این شرکت می‌توان به برلیانسh۲۳۰ ، H۵۳۰ و کراس‌اوور ۷۵۰ اشاره کرد.

ضمن اینکه محصولات مختلفی از بی ام و مانند انواع سری ۳ سدان و سری ۵ در کارخانه برلیانس ساخته می‌شوند. دو مدل برلیانس H۲۳۰  و  V۵ و همچنین دو مدل  H۳۲۰ و برلیانس   h۳۳۰اتوماتیک ، مدل‌های این کارخانه چینی هستند که در ایران به ترتیب توسط شرکت‌های خودروسازی سایپا و پارس خودرو تولید و عرضه می‌شوند.   

 

 گفتیم یکی از مدل‌های برلیانس که در ایران تولید می‌شود، برلیانس اچ ۲۳۰ هست. طراحی این مدل را شرکت ایتالیایی جوجارو (Giugiaro)  انجام داده که کاملا رضایت‌بخش است.

این مدل که کاربران در سایت دیوار که بستری مناسب برای خرید و فروش خودروهای نو یا کارکرده است، به دنبال خرید نو یا دست دوم آن هستند، از موتور قدرتمند BM۱۵L برخوردار است که حجمی به اندازه ۱۵۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپه دارد. توان برلیانس H۲۳۰ به اندازه ۱۰۲ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و گشتاور خروجی آن به اندازه ۱۳۸ نیوتن متر است. این مدل در دو تیپ ۶ سرعته AMT و ۵ سرعته دستی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. گفتنی است گیربکس AMT متعلق به شرکت آلمانیGETRAG  است که از بزرگترین تولیدکنندگان این سازه در جهان به شمار می‌آید.

مدل برلیانس H۲۳۰ دارای قابلیت‌هایی مانند سانروف برقی، کامپیوتر اطلاعات سفر، قابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو در ۴ جهت، دو کیسه ایمنی هوا، صندلی عقب تاشونده و ترمز ABS، قطع‌کن ایربگ، آینه‌های جانبی برقی، سیستم پیشرفته صوتی با شش بلندگو، بازکننده درب صندوق عقب و ریموت کنترل تاشو است. همچنین مصرف سوخت این مدل برلیانس در مدل دستی ۶.۴ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر و در مدل اتومات ۶.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

حجم فضای صندوق عقب این مدل که بیشتر توسط خانواده‌ها انتخاب می‌شود، به اندازه ۵۰۰ لیتر گنجایش دارد تا وسایل خود را در آن به راحتی جای داده و به سفر بروند.

شما از محصولات برلیانس استفاده کرده‌اید؟ و آیا این محصولات توانسته‌اند رضایت شما را جلب کنند؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.