نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه خبری "الجزیره" قطر افزود ما در مواردی با اروپایی ها در خصوص ایران اختلاف داریم اما هیچکس سیاست خارجی توسعه طلبانه تهران را تایید نمی کند.

وی مدعی شد: دولت ایالات متحده به دنبال معاهده ای با ایران است که مورد تایید کنگره آمریکا باشد.

هوک که کشورش عامل اصلی بروز اختلاف میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس است و علیرغم تلاش های چند ساله اخیر نتوانسته است جبهه واحدی از اعضای این شورا در مقابل ایران ایجاد کند ادعا که اگر شورای همکاری خلیج فارس متحد شود، می تواند نقشی فعال در مقابله با ایران داشته باشد.

این مقام آمریکایی در حالی از تلاش کشورش برای انعقاد معاهده جدید با ایران سخن می گوید که با اقدامات یکجانبه دونالد ترمپ در خروج از توفق بین المللی هسته ای و همچنین اعمال تحریم های سنگین علیه افراد، شرکت ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی عملاً امکان هر گونه مذاکره ای را از بین برده است.

کارشناسان سیاسی می گویند؛ بر خلاف ادعای برایان هوک تحریم های بی سابقه و پر شمار آمریکایی ها تاکنون نتوانسته است ایران را به پای میز مذاکره اجباری بکشاند.

جان یارموث نماینده دموکرات آمریکایی روز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده را به‌خاطر نحوه برخورد با مسائل مربوط به ایران، یک آدم کم‌عقل و نادان توصیف و ارزیابی کرده است.

وی در این باره گفت: ترامپ باید خصوصیات و ویژگی‌های توافق هسته‌ای دوره اوباما با ایران را در نظر می‌گرفت، قبل از آنکه تصمیم به خروج از این توافق بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.