با وجود هشدارهای آتش نشانی در ارتباط با حوادث آسانسور در کشور و بازرسی های دوره ای از مراکز خدماتی تجاری، هنوز حوادث آسانسور در کشور کم نداریم به نوعی که اغلب افراد حداقل یک بار محبوس شدن خود یا اطرافیانشان را در آسانسور به دلیل قطعی برق تجربه کرده اند.

در این میان نحوه نجات فردی که در آسانسور گرفتار شده است بسیار مهم است، به نوعی که باید احتمال آمدن برق در زمان بیرون کشیدن فرد از اتاقک آسانسوری که در میان طبقات حبس شده است در نظر گرفته شود، موضوعی که به گفته مسئولان آتش نشانی گاهی در مورد آن بسیار کم توجهی می شود.

اغلب حوادث آسانسور به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و یا استاندارد نبودن تجهیزات کمک خواهی در آسانسور به ویژه در ساختماهای در حال احداث است و شاید به همین دلیل در سالهای اخیر اغلب حوادث آسانسوری مربوط به بالابرها و یا آسانسورهای نیمه کاره بوده است.

شب گذشته در خیابان ابوالحسن اصفهانی پسر جوانی در چاهک آسانسور یک ساختمان نیمه کاره گرفتار  می شود اما به دلیل عدم دسترسی برای کمک صبح فردا،‌کسبه محل متوجه وی شده و این جوان ۲۵ ساله با شکستگی در بدن راهی بیمارستان شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان این ارتباط اظهار داشت: شب گذشته جوانی ۲۵ ساله در چاهک آسانسور یک ساختمان نیمه کاره گرفتار شده بود اما به دلیل عدم دسترسی برای درخواست کمک، صبح امروز از سوی کسبه اطراف این ساختمان پیدا شد و با اعلام حادثه به آتش نشانی، نیروها برای امدادرسانی در محل حضور پیدا کردند.

فرهاد کاوه آهنگران ادامه داد: نیروهای آتش نشانی با دریافت گزارش در ساعت ۱۰:۲ امروز صبح، ظرف  مدت کوتاهی پس از اعلام، خود را به محل رساندند و این جوان را از درون چاهک آسانسور خارج کردند.

وی تصریح کرد: این ساختمان نیمه کاره در خیابان ابوالحسن اصفهانی واقع شده بود و نیروهای ما از ایستگاه شماره ۵ به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در مورد وضعیت جسمانی این فرد گفت: فرد حادثه دیده دچار شکستگی و کوفتگی بود که به مرکز درمانی منتقل شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.