سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مبنی بر وقوع تندباد لحظه‌ای در پایتخت اظهارکرد:‌ سازمان آتش‌نشانی از زمان تاسیس تا کنون تعطیلی نداشته و اساسا این سازمان با توجه به نوع فعالیتش همواره در حال آماده باش است تا هنگام وقوع حوادث احتمالی برای خدمت رسانی به شهروندان آماده باشیم. 

وی در ادامه با بیان اینکه شهروندان نیز باید برای حوادث احتمالی آماده باشند و پیشگیری‌های لازم را برای کاهش حوادث و صدمات احتمالی آن انجام دهند،گفت:‌ شهروندان می‌توانند با انجام پیشگیری‌های بسیار ساده‌ای مثل جمع‌آوری اجسام از پشت پنجره صدمات ناشی از حوادث را کاهش دهند و جان خود و دیگران را به خطر نیندارند،. گاهی دیده می‌شود که افراد هشدار سازمان‌های مسئول را جدی نمی‌گیرند و پس از وقوع حادثه دچار خسارات مالی و جانی می‌شوند.

ملکی در ادامه با بیان اینکه طوفان‌ها معمولا با رعد و برق و صاعقه همراهند،اظهارکرد: شهروندان هنگام طوفان باید از ایستادن در کنار مکان‌های ناایمن مثل درختان، تیرهای برق و سازه‌هایی که نا ایمن هستند خودداری کنند و ترجیحا خودروهایشان را در کنار درختانی که مقاوم نیستند، متوقف نکنند. 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در پایان گفت: اگر در حین وقوع طوفان سیم برقی آویزان شد از آن دوری کنید و این موضوع را به سازمان‌های مسئول اطلاع دهید. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.