دکتر تورج محمدی با بیان این مطلب در تشریح دلایل تجمع و اعتراض دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به آنچه تفکیک جنسیتی در کتابخانه مرکزی این دانشگاه خواندند، گفت: اقدامی که در دانشگاه علم و صنعت رخ داده این است که همزمان با شروع فصل امتحانات تصمیم گرفتیم به منظور تأمین امنیت و راحتی دانشجویان یک پارتیشن شیشه‌ای در کتابخانه مرکزی این دانشگاه قرار بدهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ساخت و تجهیز کامل کتابخانه مرکزی دانشگاه علم و صنعت هنوز به پایان نرسیده و هنوز تمامی پارتیشن‌های این کتابخانه نصب نشده است و پارتیشنی که ما به طور موقت در فصل امتحانات در این کتابخانه قرار دادیم نیز جزو طراحی داخلی کتابخانه بود که این اقدام موجب اعتراض بخشی از دانشجویان قرار گرفت.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: طراحی کتابخانه مرکزی دانشگاه علم و صنعت کاملاً منطبق با طراحی کتابخانه‌های نوین است و در کتابخانه دانشگاه‌ها نیز بخش خواهران و برادران به وسیله پارتیشن‌بندی داخل کتابخانه از یکدیگر تفکیک هستند. ما نیز در دانشگاه علم و صنعت این اقدام را به منظور تأمین امنیت دانشجویان انجام داده‌ایم.

محمدی خاطر نشان کرد: اعتراض دانشجویان به این بود که قرار دادن پارتیشن در داخل کتابخانه باعث می‌شود دانشجویانی که با یکدیگر پروژه‌های مشترک دارند نتوانند در کنار هم همکاری‌های خود را ادامه دهند. برای حل این مشکل و توجه به تقاضای دانشجویان ما جلسه‌ای با مسئولان دانشگاه برگزار خواهیم کرد تا در آن جلسه همفکری لازم به منظور ایجاد فضای فیزیکی برای دانشجویان دختر و پسری که پروژه‌های مشترک دارند قرار داده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.