دکتر مجید سرسنگی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب به تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی وقایع دی‌ماه سال گذشته دانشگاه تهران پرداخت و افزود: تا جایی که پیگیری کردیم و اطلاع دارم وضعیت پرونده‌های دانشجویان وقایع دی‌ماه تا پایان شهریورماه جاری تعیین تکلیف می‌شود. در واقع ما در جریان وضعیت پرونده‌های این دانشجویان قرار داریم و اخیرا نیز خود بنده در چند جلسه دادگاه‌ این دانشجویان حضور پیدا کردم و خوشبختانه برخورد خوبی با دانشجویان صورت می‌گیرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ما در خصوص پرونده‌های دانشجویان بازداشتی با مسئولان مختلف از جمله چند نفر از قضات دادگاه‌ انقلاب ملاقات‌هایی داشته‌ایم و خوشبختانه برخورد خوب و منطقی با دانشجویان ما در این دادگاه‌ها صورت می‌گیرد. امیدواریم با رأفت در خصوص این دانشجویان تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر دادگاه بدوی چند نفر از دانشجویان بازداشتی وقایع دی‌ماه دانشگاه تهران برگزار شده و برخی از دانشجویان دیگر نیز منتظر برگزاری دادگاه بدوی هستند، اما هنوز احکام تجدید نظر دانشجویانی که دادگاه بدوی آن‌ها برگزار شده، نیز اعلام نشده است و امیدواریم در نتیجه قول‌هایی که به ما داده شده است وضعیت تمامی دانشجویان تا پایان شهریورماه مشخص شود.

دکتر سرسنگی ادامه داد: حدود ۴۵ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در وقایع دی‌ماه سال گذشته بازداشت شدند و پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شده است که ۲۵ نفر از این دانشجویان به دادگاه بدوی رفته‌اند و ۲۰ نفر دیگر نیز منتظر برگزاری دادگاه بدوی هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم احکامی که تا پایان شهریورماه برای دانشجویان صادر می‌شود چه برای کسانی که به دادگاه بدوی می‌روند و چه افرادی که منتظر رأی تجدید نظر هستند، احکامی سنگینی نباشد تا آینده آن‌ها با مخاطره مواجه نشود. منتظر تبرئه بسیاری از این دانشجویان هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.