جتبی ذوالنوری در جلسه نهضت روشنگری پیرامون بررسی بیانیه گام دوم انقلاب در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم، اظهار داشت: امروز مسائل متعددی در سطح جامعه، منطقه و دنیا مطرح است که نمونه آن را می‌توان به ساقط کردن پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکایی توسط سپاه پاسداران اشاره کرد.

او با بیان اینکه حادثه مذکور اتفاق بزرگی برای کشور و عظمت جمهوری اسلامی ایران را نشان داد، تصریح کرد: منصوب شدن سردار "سلامی" به فرماندهی کل سپاه که فردی توانمند و استراتژیست است کاملاً روحیه دشمنان را به‌بهم ریخته و پس از اندک زمانی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا پیام صلح و سازش مطرح شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همان‌طوری که اگر پلیس سلاح خود را زمین بگذارد اشرار مسلط می‌شوند، آمریکا می‌خواهد ایران قدرت موشکی‌اش که عاملی بازدارنده است را زمین گذاشته و در این صورت با کشور وارد مذاکره شود.

وی گفت: به ایران می‌گویند از منطقه بیرون برو یکی نیست بگوید شما هزاران کیلومتر از خاک خود دور شده‌اید باید پاسخ دهید در این منطقه دنبال چه هستید؟

ذوالنوری افزود: جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای پهپاد جاسوسی آمریکا را منهدم کرد که این کشور هواپیمای مسافربری ایرباس ایران را با قریب به ۳۰۰ مسافر مورد هدف قرار داد و این پیام رهبری را به ذهن متبادر می‌سازد که "دوران بزن در رو" تمام‌شده است.

وی سامانه پدافند "سوم خرداد" که پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا را منهدم کرد را از جمله ابزار بازدارنده و حداقلی جمهوری اسلامی ایران دانست که ساخت آن محصول تلاش سپاه پاسداران است.

زحمات پلیس را نباید زیر سوال برد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از برخورد پلیس با چند دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران، گفت: ابتدا در رسانه‌ها برخورد فرماندهان با مأموران حاضر در صحنه مذکور منتشر شد و این سبب شد تا برخی نمایندگان موضع‌گیری لازم را نداشته باشند گرچه در ادامه برخورد با مأموران پلیس تکذیب شد.

ذوالنوری با بیان اینکه وقتی کار، انسانی است هر مأمور پلیسی ممکن است خطا کند، تصریح کرد: نباید زحمات نیروی انتظامی را با عملکرد یک فرد زیر سؤال برد و اگر تخلفی صورت گرفته در جای دیگری باید به آن رسیدگی کرد.

وی با مقایسه رفتار مردم و پلیس در ایران و آمریکا، گفت: در آمریکا یک جمله کلیشه‌ای وجود دارد (با پلیس چانه نزن) و افراد حق بحث کردن با پلیس ندارند، اما متأسفانه در ایران دو نفر تصادف می‌کنند و با ورود پلیس به صحنه، وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بایستی اقتدار پلیس حفظ شود متأسفانه همواره در موضوعات عده‌ای ورود پیدا می‌کنند تا پرده‌ای درست کرده و مجرم را نجات دهند، ما باید در پشت‌صحنه نیرو را به مسائل گوناگون توجیه کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.