النشره گزارش داد، این کمیته که به ریاست شیرکو محمد، میزبان نبیل شعث، نماینده محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و هیات همراه او بود، بر مخالفت خود با طرح آمریکا برای خاورمیانه معروف به "معامله قرن" تاکید کرد.

شیرکو محمد در کنفرانس مطبوعاتی که در پارلمان عراق با حضور اعضای این کمیته و نبیل شعث برگزار شد، اظهار کرد: ما به مساله فلسطین و تقویت فعالیت‌های مشترک پارلمان‌های عراق و فلسطین و اجرای اقداماتی مشترک پایبند هستیم.

رئیس کمیته روابط خارجه پارلمان عراق در ادامه گفت: این نشست مثبت و سازنده بوده و در آن مسایل مشترکی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: بر حمایت عراق نسبت به مساله فلسطین و تقویت فعالیت‌های مشترک پارلمان‌های عراق و فلسطین و اقدامات مشترک آنها تاکید کردیم.

شیرکو محمد ادامه داد: کمیته روابط خارجه بر موضعگیری‌ خود نسبت به مساله فلسطین و مخالفت با طرح معامله قرن تاکید کرد، همچنین نبیل شعث توضیحات مفصلی درباره معامله قرن ارائه کرده و درباره مسایل مهم و چگونگی حل مشکل از راه گفتگو و دور نگه داشتن منطقه از جنگ و درگیری صحبت کرد.

شعث به عنوان مشاور محمود عباس در روابط بین‌الملل و خارجه فلسطین است، در این نشست تاکید کرد: حضور ما در پارلمان عراق نشانه‌ای از بازگشت دموکراسی به عراق بوده و به منزله حمایت آشکاری از تمامی گروه‌ها  و احزاب آن است.

وی افزود: کمیته روابط خارجه عراق مخالفت خود را با طرح معامله‌ قرن که به منزله تلاش آمریکا برای پایان دادن به فلسطین است، اعلام کرد.

این مسئول فلسطینی در ادامه گفت: اسرائیل می‌خواهد به حضور فلسطینی‌ها در منطقه عربی پایان دهد و در این راستا تلاش می‌کند پس از این همه مقاومت فلسطینی‌ها به آنها رشوه دهد اما تمام ثروت جهان هم به عنوان بهای قدس و استقلال آن پذیرفته نمی‌شود.

کنفرانس دو روزه منامه با عنوان "صلح برای شکوفایی" روز سه‌شنبه در بحرین با هدف بررسی ابعاد اقتصادی طرح معامله قرن برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.