قرارداد ایران خودرو با کمپانی پژو برای ساخت اولین کراس اوور این خودرو در ایران مدت کمی بعد از امضای برجام انجام گرفت. پژو ۲۰۰۸ در بدو ورود خود توانست توجه بسیاری را در بازار ایران جلب کند و فروش خوبی را تجربه کرد.

بسیاری خودروی پژو ۲۰۰۸ را نسخه کراس اوور ۲۰۸ میدانند و در واقع پلتفرم هر دو خودرو مشترک است.

رینگ ۱۶ اینچی لاستیک‎های خودرو پژو ۲۰۰۸ دو رنگ هست و خیلی جذاب و اسپرت به نظر می‎رسد و در قسمت عقب خودرو این رینگ‎ها با قسمت کرومی که در سپر مشکی رنگ استفاده شده هماهنگی دارد. پژو در طراحی ۲۰۰۸ (که در واقع این خودرو فیس لیفت پژو ۲۰۸ است) علاوه بر افزایش ارتفاع پژو ۲۰۸، ارتفاع قسمت سقف را هم افزایش داد تا فضای سرنشینان عقب و صندوق عقب خودرو افزایش پیدا کند.

باربند تعبیه شده روی سقف همرنگ با بدنه خودرو یا به رنگ مشکی نیست؛ باربند و کنار شیشه‌ها کرم به کار رفته است و این‌ها باعث شده که خود را جذاب‌تر باشد. فضای صندوق عقب خودرو به نسبت کراس اور بودن آن خوب است (از هاچ بک بیشتر است).

در پژو ۲۰۰۸ دید بسیار خوبی به بیرون از خودرو دارید؛ دید بسیار خوب آینه بغل‎ها، دید جلوی بسیار خوب و دید عقب از آینه وسط هم خوب و معقول است. هنگام سواری، علاوه بر اینکه خودروی کراس اوور جمع و جوری است حس یک هاچ‌بک را هم به شما منتقل می‌کند یعنی می‌توان لایی کشید، با سرعت حرکت کرد و شتاب زیادی را تجربه کرد و در این حالت متوجه خواهید شد که فرمان خودرو خیلی تیز است و این باعث می‎شود که در پیچ‎ها عقب کمی دیرتر می‎پیچد.

با اینحال خودرو هندلینگ بسیار خوبی در مقابل رقبای خود مثل جوک دارددر طراحی داخلی خودرو، صفحه نمایشگر در قسمت بالای داشبورد نصب شده است و قابلیت کارپلی آیفون، اندروید و بلوتوث را دارد. اگر شروع به حرکت کنید و کمربند را نبسته باشید به شما اجازه استفاده از صفحه نمایشگر را تا زمانی که کمربند را نبندید نمی‎دهد.

پشت فرمان روی داشبورد کار شده است که شامل یک بخش دیجیتال بوده و عقربه دمای آب و دور موتور، در طرف دیگر بنزین، کیلومتر و ۳ دکمه برای تنظیمات دارید. فرمان خودرو ۴ جهته و تلسکوپی است، اما فقط در صورت پایین بودن فرمان می‌توان تمام این گزینه‎ها را مشاهده نمود.

سیستم تهویه دو کاناله دیجیتال که می‎توان برای هر دو طرف آن را تعبیه نمود؛ دریچه هوای عقب وجود ندارد و فقط از زیر پا هوا به عقب می‌رسد. دمای کولر خودرو فصل تابستان که دمای هوا به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد خوب است، اما خیلی عالی نیست و برای خنک شدن کامل باید روی آخرین درجه آن تنظیم شود.

آپشن‎های این خودرو به نسبت نسخه موجود در بازار‌های جهانی اروپایی کاهش پیدا کرده، اما موتور قوی‎تر روی آن نصب شده است. آپشن مخصوص آفرود ایران خودرو (که نمی‌توان با آن آفرود آنچنانی رفت) حذف شده است و به جای آن یک دکمه تک کلید esp برای خاموش و روشن کردن خودرو جایگزین شده است.

سقف مونروف حذف شده که با توجه به هوای داغ تهران در روز‌های تابستان حذف کاربردی بوده است (سقف مونروف از جنس شیشه یا طلق‎های روشن است که قسمتی از آن باز شده و جریان هوای تازه را از خود عبور می‎دهد). گرمکن صندلی، و روکش چرمی صندلی‎ها، سنسور پارک جلو، رادار نقطه کور و سیستم صوتی jbl حذف شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.