محمدحسن زدا در مراسم تکریم‌اشکه در ساختمان مرکزی سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد ضمن تبریک به مصطفی سالاری گفت: ۴۲ میلیون جمعیت تحت پوشش، امانتی است که امروز به دست شما سپرده می‌شوند.

وی افزود: تأمین اجتماعی مدال افتخار جمهوری اسلامی است، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب امسال ماست در حالی که بودجه جاری دولت ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است. اگر ۱۲۰ میلیارد تومان درآمد و ۱۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه را در نظر بگیریم جایگاه و گردش مالی ما مشخص می‌شود.

وی افزود: پشتوانه ما حق بیمه‌های دریافتی است. ۷۲ هزار پرسنل در حدود ۱۰۰۰ واحد بیمه‌گری و ۳۵۰ واحد درمانی داریم و اولین تولید کننده درمان هستیم. از مجموع پرسنل ما، ۳۰ هزار نفر از زنان هستند.

زدا با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی دارای پتانسیل گسترده در شرکت‌های زیرمجموعه‌ایم و سال قبل ۴۰۰۰ میلیارد سود از شستا دریافت کرده‌ایم که برای اولین بار چنین به سودی دست یافتیم اظهار کرد: تصور می‌کنم مجموعه سازمان از سه وزارتخانه بیشتر گردش مالی و اقتصادی داریم. معاونت بیمه‌ای نیز در حد سازمان مالیاتی گردش مالی دارد و معاونت درمان کمتر از وزارت بهداشت خدمات نمی‌دهد و ۱۰ هزار تخت فعال دارد.

سرپرست سابق سازمان تأمین اجتماعی و عضو جدید هیئت مدیره این سازمان ادامه داد: در شش ماه گذشته رکوردهای خوبی در درآمدها خلق کردیم. با همراهی هیئت مدیره، مشاوران و… یک تیم بودیم و تیمی عمل می‌کردیم و بیشترین آرامش را حاکم کردیم.

وی با اشاره به اینکه از حمایت وزیر برخوردار بودیم گفت: مطالبات مردم زیاد است. حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده اصلی داریم. به ۲۵۰ هزار بیمه بیکاری می‌پردازیم که ماهانه ۳۵۰ میلیارد تومان است. شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداختی مستمری داریم و ۲,۰۰۰ میلیارد تومان ماهانه هزینه درمانی و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه جاری داریم.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی مشکل مالی ندارد ولی از نظر نقدینگی دچار مشکل است اظهار کرد: مطالباتی از دولت داریم که باید وصول شود. البته اقداماتی انجام شده تا ما را از بحران نقدینگی خارج کند.

وی در پایان خطاب به سالاری مدیرعامل جدید گفت: همه با تمام توان و قدرت در کنار شما هستند. هدف ما رضایت خداوند و اعتلای تأمین اجتماعی بود و اگر قصوری شد حلالیت می‌طلبم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.