بهرام سلیمانی از بجنورد اظهار کرد: هیئت والیبال شهرستان شیروان برای اولین بار در سال جدید میزبانی والیبال ستاره ساحلی کشوری را برعهده‌گرفته است که باوجود امکانات محدود در شهرستان، اوضاع مسابقات تقریباً مطلوب است اما پیشنهاد ما این است که باید یک تیم برای انجام چنین برنامه‌ای باهم همکاری داشته باشند.

وی افزود: در این دوره حدود ۲۰ تیم حضور دارند و مسابقات از سطح مطلوبی برخوردار است و حضور بازیکنان جدید در تیم‌ها می‌تواند نقطه قوت این مسابقات باشد.

سلیمانی حضور تیم ملی در جام ملت‌ها را علت اطلاع‌رسانی کمتر این مسابقات دانست و خاطرنشان کرد: در ادامه این مسابقات، تورهای یک ستاره و دوستاره در سال آینده در استان مازندران، گیلان و اردبیل جریان خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در شهرهای غیر ساحلی گفت: در کشورهای اروپایی یا آسیایی نیز معمولاً این مسابقات در شهرهایی برگزار می‌شود که ارتباطی به ساحل ندارند یعنی برگزاری این دوره در شهرستان شیروان یک امر غیرطبیعی در برگزاری مسابقات نیست.

سلیمانی به موضوع استعدادیابی نیز اشاره کرد و دراین‌باره بیان داشت: در بحث استعدادیابی والیبال ساحلی و مینی والیبال‌ها در رده‌های امید، جوانان و نوجوانان، دوره‌های استعدادیابی برگزار می‌کنیم و برخی دوره‌ها به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود و مربی‌ها این وظیفه را برعهده‌گرفته دارند.

وی در انتها برگزاری اردوهای تیم ملی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: به‌عنوان‌مثال در رده سنی زیر ۲۱ سال در یونان حضور خواهیم داشت و طبق تقویم برنامه‌های خودمان را عملی خواهیم کرد ولی متأسفانه مشکل نبود اسپانسر برای تیم‌های ملی دردسرساز شده است که باعث شده برخی اوقات تیم‌ها با اسپانسرهای محلی و یا با هزینه‌های شخصی به مسابقات اعزام شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.