به گزارش رویترز، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه گزارش گروه تحقیق درباره سقوط هواپیمای مالزیائی را رد کرده و آن را بی پایه و اساس توصیف کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آعلام شده است: از یافته‌های تحقیقات پیرامون حادثه پروازام‌.اچ .۱۷ مالزی متأسفیم و ایراد اتهام علیه اتباع روسیه را بی پایه و اساس می‌دانیم.

این در حالیست که ۵ سال پس از ساقط شدن پرواز ام. اچ .۱۷ مالزی که منجر به مرگ ۲۹۸ مسافر و خدمه این پرواز بر فراز آسمان اوکراین شد، ۴ مَرد متهم به قتل شدند.

محققان هلندی این پرونده، ۳ مَرد روسی با نام‌های ایگو گیرکین، سرگئی دوبینسکی و آلگ پولاتوف و یک فرد اوکراینی با نام لئونیک خارچنکو را به دخالت در این موضوع متهم کردند.

پرواز ام‌.اچ .۱۷ خطوط هوایی مالزی ۱۷ جولای سال ۲۰۱۴ میلادی در حالیکه از آمستردام هلند راهی کوالالامپور بود هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

دادگاه این پرونده در تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۰ (۱۹ اسفند ۱۳۹۸) در هلند آغاز می‌شود.

هم اکنون حکم بین‌المللی بازداشت این ۴ متهم صادر شده است.

تیم تحقیقاتی مشترکی که در این زمینه به سرپرستی هلند شکل گرفته است، امروز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) اعلام کرد که اعتقاد دارد ۴ فرد متهم شده، مسئول حمل و نقل یک موشک بوک که در ساقط کردن هواپیمای این پرواز استفاده شده بود، هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.