ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی فردا با حضور حسن روحانی، محمد اسلامی و جمعی از مسئولان پس از ۱۰ سال از تاریخ کلنگ زنی به افتتاح می‌رسد.

کلنگ ترمینال حجاج، سال ۸۸ به زمین خورد و قرار بر این بود که این ترمینال ویژه سفرهای حج باشد اما پس از چند سال تغییراتی در نحوه اجرا و کاربری این ترمینال ایجاد شد و در سال ۹۵ با تغییر پیمانکار پروژه،  ظرفیت و عنوان آن هم تغییر کرد.

با اشباع ظرفیت ترمینال یک فرودگاه امام،‌ ساخت پروژه ترمینال سلام با هدف انتقال بخشی از ظرفیت ترمینال یک ادامه پیدا کرد و این ترمینال با ظرفیت جابه جایی ۵ میلیون نفر در سال به بهره برداری می رسد.

چند روز گذشته تست گرم ترمینال سلام با حضور وزیر راه و شهرسازی با موفقیت انجام شد و قرار بر این است که با افتتاح ترمینال سلام، بخشی از پروازهای داخلی هم به فرودگاه امام منتقل شود.

این پروژه تا سال ۹۵ کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و افزایش ظرفیت این ترمینال و ساخت آن در قالب ترمینال گالری نتیجه اصرار عباس آخوندی وزیر وقت راه وشهرسازی بوده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ترمینال سلام این است که تمام طراحی و مهندسی این سازه منحصر به فرد توسط مهندسان داخلی انجام شده است. البته در مقطعی به دلیل اعمال تحریم‌ها و عدم ترخیص تجهیزات ساخت از گمرک کشورمان و همچنین اختلاف نظر در میزان ظرفیت این ترمینال بین وزارت راه و پیمانکار آن یعنی بنیاد مستضعفان،‌ ادامه احداث پروژه متوقف شد که در نهایت با طراحی مجدد مهندسان ایرانی و تزریق منابع مالی عملیات اجرای پروژه از سر گرفته شد و فردا به صورت رسمی افتتاح می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.