علی لاریجانی امروز در جلسه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای خراسان شمالی اظهار داشت: تلاش‌های زیادی بعداز انقلاب در جهت رشد و توسعه کشور انجام گرفته است، اما برخی نارسایی‌هایی داخلی و خارجی وجود دارد که منجر به نارضایتی مردم در برخی بخش‌ها شده است.

وی ضمن اینکه آمریکا را عامل اصلی مشکلات خارجی کشور دانست با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب افزود: رهبر انقلاب مطالب بسیار روشنی را در خصوص درخواست‌های آمریکا داشتند، امروز در اخبار دیدم که مقام معظم رهبری خیلی مبسوط و روشن مطالبی را در زمینه فشار آمریکایی‌ها به ایران بیان فرمودند.

لاریجانی در خصوص راه آهن بجنورد، گرگان و مشهد تصریح کرد: مراحل اجرایی شدن این راه‌آهن در اولویت‌های مجلس قرار دارد. برای استفاده از فاینانس این پروژه با چین گفتگو میکنیم. پروژه راه‌آهن بجنورد گرگان مشهد دارای توجیه اقتصادی است و می‌تواند آورده خوبی را برای هر سه استان داشته باشد.

رئیس مجلس به معضل بیکاری در شهرستان شیروان پرداخت و خاطرنشان کرد: حل مسئله بیکاری با فریاد زدن حل نمی‌شود. لازمه حل معضل بیکاری راه افتادن چرخ‌های تولید است که تنها با ایجاد بستر‌ها و ورود بخش خصوصی امکان پذیر است.

وی افزود: کارخانجات مرتبط با بخش خصوصی با قوت در حال فعالیت هستند، اما آن جا‌هایی که کارخانجات دست دولت است شاهد حساسیت کمتری هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه دولت هنوز هم از نظر اقتصادی خیلی فربه است گفت: باید از این فرصت برای رونق سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده شود. دولت نه تنها در این دوره بلکه در تمامی دوره‌ها کارگزار اقتصادی خوبی نبوده است.

وی با اشاره به فرصت‌های گردشگری، توریستی و کشاورزی خراسان شمالی گفت: جایگذاری صنایع جانبی می‌تواند ارزش افزوده خوبی را برای استان به همراه داشته باشد. مجلس در این خصوص تسهیلات خوبی را در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد داد.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان داشت: سند آمایش سرزمینی در کشور باید خیلی زودتر از این‌ها آماده می‌شد، این سند نقش بسیار زیادی را در توسعه کشور دارد که درحال حاضر از آن بی بهره هستیم.

لاریجانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نیرو‌های مسلح در تمامی مناصب مدیریتی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی استفاده از ظرفیت نیرو‌های مسلح اقدامی انقلابی و عقلانی است که نهایتا منجر به پیشرفت می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.