پس از ماه ها درگیری تجاری بین چین و ایالات متحده و اعمال محدودیت های تجاری و کسب و کار علیه غول فناوری چین، به نظر می رسد دریچه امیدی برای این شرکت باز شده است چرا که مقام ارشد اجرایی کاخ سفید به فکر اصلاح شرایط است.

شاید برای شما سوال باشد که اساسا همکاری با هواوی یا عدم همکاری با هواوی چه تاثیری برای ایالات متحده خواهد داشت؟ پاسخ ساده است. زمانی که محدودیت های ایالات متحده علیه هواوی اجرایی شد، همکاری بسیاری از شرکت های آمریکایی نیز با این برند چینی محدود شد، شرکت هایی که درامدزایی خیره کننده ای برای ایالات متحده داشتند و می توانستند در اقتصاد ایالات متحده تاثیر گذار باشند.

فارغ از شرکت هایی که به شکل مستقیم در ساخت محصولات هواوی مشارکت داشتند، این روزها، بسیاری از شرکت های دیگر مثل گوگل، فیس بوک، بلوتوث و ... همکاری های خود را با هواوی قطع کرده اند. با این وجود غول فناوری چین در برابر این تهدیدها کوتاه نیامده و حتی اعلام کرده بازنده این بازی چین نیست، بلکه ایالات متحده خواهد بود. شاید این ادعا بیراه نباشد، چرا که چندین شرکت و سازمان نگرانی های قابل توجهی در خصوص وضعیت سهام خود دارند که اخیرا تحت تاثیر این جنگ تجاری قرار گرفته است.

ووث از احزاب مختلف دخواست کرده که قانون محدودیت برای هواوی یا تجارت با چین را حداقل برای دو سال به تاخیر بیندازند. در همین حال، جان سوفولک، رئیس امنیت اینترنت سایبری هواوی نیز اعلام کرد؛ " ما در مقابل جهان تنها هستیم، اما ترجیح می دهیم که به راه خود ادامه دهیم، زیرا این روند ما را قادر می سازد محصولات خود را بهبود بخشیم. تا به امروز، ایالات متحده هنوز هیچ نوع شواهدی دال بر این که هواوی تهدید بالقوه ای برای امنیت ملی این کشور است، ارائه نکرده است، حتی پس از اینکه هواوی به طور علنی از دولت ایالات متحده برای اعمال غیر قانونی علیه هوواوی شکایت کرد باز هم خبری از مدارک نبود. رئیس جمهور ایالات متحده گفته امیدوار است محدمدیت ها علیه هواوی را لغو کند، چرا که هواوی بسیار خطرناک است، خب، خطر هواوی دقیقا کجاست؟"

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.