مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بحرانی بازار اجاره مسکن در کشور، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی خانوارها برای تأمین مسکن با مشکلات بسیاری روبه رو بوده و مردم توان پرداخت ودیعه و اجاره را ندارند.

وزارت راه و شهرسازی باید بسته حمایتی اجاره داری تهیه کند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من برای مدیریت بازار اجاره مسکن، وزارت راه و شهرسازی باید بسته حمایتی اجاره داری تهیه کندکه بخشی از این بسته می تواند اعمال سیاست های مالیاتی برای کنترل قیمت ها باشد.

سیاست اخذ مالیات از مالکانی که مساکن خود را با قیمت بالاتر از سقف تعیین شده وزارت راه و شهرسازی، اجاره می دهند، می تواند به ساماندهی بازار کمک کند

وی تصریح کرد: به نظر من سیاست اخذ مالیات از مالکانی که مساکن خود را با قیمت بالاتر از سقف تعیین شده وزارت راه و شهرسازی، اجاره می دهند، می تواند به ساماندهی بازار کمک کند.

قیمت اجاره مسکن بر اساس سلیقه مالکان تعیین می شود

کیانپور گفت: در شرایط کنونی به علت نبود نظارت کافی در بازار مسکن، مالکان قیمت اجاره را بر اساس سلیقه خود تعیین می کنند و در این میان مستأجران بیشترین صدمه و آسیب را می بینند.

ضرورت افزایش سرمایه مالی مستأجران/ دولت تسهیلات کم سود اجاره مسکن ارائه کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به ضرورت افزایش سرمایه مالی مستأجران، افزود: در شرایط کنونی بر اساس آمارها نرخ اجاره مسکن در قیاس با سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته، اما سرمایه مستأجران به همان میزان گذشته است، از این رو دولت و وزارت راه و شهرسازی باید با ارائه تسهیلات کم سود، زمینه را برای افزایش سرمایه خانوارها فراهم کنند.

دولت نسبت به تولید مسکن به ویژه مسکن استیجاری اقدام کند

وی ادامه داد: البته اقدام مطروحه تنها برای کوتاه مدت اثرگذار است، از این رو دولت باید در دراز مدت بر اساس سیاست های کلان نسبت به تولید مسکن به ویژه مسکن استیجاری اقدام کند تا مستأجران با حداقل هزینه بتوانند زندگی کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من بخش مسکن یک مسئله فرابخشی است و تمام دستگاه ها از جمله وزارت باید در جهت بهبود این حوزه اقدام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.