کیانوش کیامرز امروز در حاشیه بازدید وزیر کشور از روند ساخت خطوط دو و سه قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای این بازدید، اظهار کرد: برای بازدید وزیر کشور سه دستورکار از سوی شهرداری مشهد تعریف شده بود.

وی ادامه داد: دریافت اوراق مشارکت یکی از مسائلی بود که مطرح شد، چراکه امسال تخصیص اوراق مشارکت ساخت مترو بسیار کم شده است و با توجه به این‌که یکی از راه‌حل‌های ساخت مترو انتشار اوراق مشارکت است، توانستیم تأییدیه انتشار اوراق مشارکت را از وزیر کشور بگیریم. مشهد درخواست دریافت ۱۳۰۰ میلیارد تومان داده بود که متأسفانه دولت میزان آن را بسیار کاهش داد، اما وزیر کشور قول داد که افزایش رقم داشته باشیم و حتی بتوانیم کل ۱۳۰۰ میلیاد تومان را دریافت کنیم.

کیامرز تصریح کرد: مسئله دوم دریافت اختیار خرید واگن‌ توسط شهرداری مشهد بود که قول مساعد داده شد که بتوانیم با همکاری وزیر کشور این مسئله را به صورت مستقیم از آقای جهانگیری پیگیری کنیم.

وی افزود: بر این اساس با مذاکراتی که با دولت انجام خواهیم داد، امیدواریم لغو خرید ۶۰ دستگاه واگن LRT خط یک قطارشهری مشهد را بگیریم و خرید ۶۰ دستگاه واگن خط یک قطارشهری را از مقوله خرید ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو توسط دولت خارج کنیم و خودمان واگن بخریم، اما خرید واگن‌های خط سه توسط دولت مشکلی ندارد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: مسئله سوم دریافت مجوز آغاز عملیات اجرایی خط چهار قطارشهری مشهد بود. با توجه به این‌که حفاری خط سه در تیر ماه ۹۹ تمام می‌شود، اگر می‌خواهیم از همین دستگاه TBM با حداکثر سرعت استفاده کنیم، هم‌اکنون باید طراحی و تکمیل شفت‌های خط چهارم قطارشهری را آغاز کنیم. بر این اساس وزیر کشور قول مساعد داد که کارشناسان وزارت کشور بررسی‌های خود را انجام دهند که ما هم بتوانیم عملیات اجرایی خط چهارم قطار شهری مشهد را در همین دوره و همین سال آغاز کنیم.

افتتاح ادامه خط دو قطارشهری مشهد با حضور احتمالی روحانی

وی با اشاره به هزینه ساخت خط دوم قطارشهری مشهد، اضافه کرد: در این خط تاکنون 3000 میلیارد تومان هزینه شده است. هم‌چنین از این میزان برای ادامه مسیر از میدان شریعتی تا میدان شهید کاوه که 4 کیلومتر است، حدود 1000میلیارد تومان هزینه شده است.

کیامرز گفت: امیدوارم طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده اوایل تیر ماه خط دو را با حضور وزیر کشور یا آقای روحانی یا جهانگیری افتتاح کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.