بعد از پایان بازی با پارس جنوبی جم و قطعش شدن سومین قهرمانی پیاپی قرمزها، برانکو ایوانکوویچ جمله‌ای به زبان آورد که محل تردیدهای زیادی شده است. سرمربی پرسپولیس گفت:«ما برای فصل بعد بازیکن خاصی نمی‌خواهیم. الان تقریبا همه نفرات‌مان تحت قرارداد هستند، مگر اینکه قرار باشد کسی جدا شود.» این جملات برانکو حالا بحث‌های زیادی راه‌انداخته و این پرسش را به وجود آورده که آیا واقعا پرسپولیس برای لیگ نوزدهم بازیکن نمی‌خواهد؟ بعید است برانکو حتی در اوج شادی از قهرمانی سوم هم به بی‌نیازی پرسپولیس از جذب بازیکن اعتقاد داشته باشد.

سرخپوشان در حال حاضر حداقل سه نقص کلیدی دارند که خود آقای سرمربی از همه به آن واقف‌تر است. مهم‌ترین اشکال فعلی پرسپولیس که اواخر فصل بدجوری خودش را نشان داد و توی ذوق می‌زد، بحران گلزنی و خط حمله کم‌زهر این تیم بود. خط آتش پرسپولیس در این هفته‌های آخر عملا خاموش شده بود، مهاجمان پرسپولیس انبوهی از موقعیت‌ها را خراب می‌کردند و تیم عمدتا از مسیر ضربات ایستگاهی و شروع مجدد به گل می‌رسید. افت علی علیپور هم مزید بر علت شده بود تا وضع به شدت خراب شود. در کنار اشتباهات عجیب داوری، قطعا یکی از دلایل حذف زودهنگام پرسپولیس از فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم خط حمله کم‌اثر این تیم بود. پرسپولیس قطعا مهاجم جدید می‌خواهد. اگر طارمی برگردد که هیچ، اما بدون او هم تیم باید بگردد و یک فوروارد شش‌دانگ با شم گلزنی بالا پیدا کند؛ وگرنه تا ابد نمی‌شود به گلزنی‌های شجاع خلیل‌زاده، احمد نورا...ی و کمال کامیابی‌نیا روی ضربات کاشته‌امید بست.

ضعف دوم پرسپولیس در سمت راست خط دفاعی است. همه دیدند مهدی شیری در نیم‌فصل دوم آن چیزی که لازم بود از کار در نیامد. جناح راست پرسپولیس در دور برگشت از جناح چپ عقب افتاد. محمد نادری تازه‌وارد این طرف را قبضه کرده بود، اما از شیری غیر از پرتاب‌های بلند اوت به ندرت اثر تهاجمی خاصی دیده شد. او نتوانست طراوت سمت راست را که با رامین رضاییان و صادق محرمی دیده می‌شد، حفظ کند. پست سوم هم دفاع وسط است؛ جایی که اگر جلال حسینی و شجاع انصاری مشکلی پیدا کنند، دست برانکو خالی می‌شود. امسال تنها شکست پرسپولیس در لیگ، برابر فولاد و در روز غیبت شجاع خلیل‌زاده رقم خورد. البته که نادری و ربیع‌خواه توانایی بازی در پست دفاع وسط را دارند و ماهینی و انصاری هم به زودی با همین قابلیت به تیم بازخواهند گشت، اما پرسپولیس مدافع شش‌دانگ می‌خواهد و این قابل انکار نیست؛ کما اینکه ظاهرا مذاکراتی هم در این راستا صورت گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.