برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر السد گفت: متاسفانه ما به مرحله بعد صعود نکردیم اما به عنوان قهرمان ایران این وظیفه را داریم که در هر بازی با حداکثر کیفیت ظاهر شویم و در هر بازی به دنبال برد باشیم. من به تیم السد به خاطر قهرمانی در قطر و همچنین به خاطر صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: ما و قطری‌ها خیلی خوب یکدیگر را می‌شناسیم. در سه سال اخیر مقابل هم بازی‌های زیادی انجام دادیم و مسائل پنهان و مخفی بین ما نیست. این بازی برای شخصیت ما و تماشاگران است. این بازی برای جشن گرفتن قهرمانی در ایران است.

برانکو درباره تیم خودش هم اظهار کرد: همه سالم و سلامت هستند. البته ماهینی و انصاری هنوز در ترکیب نیستند. قطعا بودیمیر هم در بازی نیست. ما به دنبال برد هستیم و می‌خواهیم با برد از لیگ قهرمانان خداحافظی کنیم و با حالت بهتری به دنبال نتایج جدید باشیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد عوامل ناکامی تیمش در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا هم بیان کرد: دلیل اصلی داوری بود. دلیل دوم این است که ما سخت ترین گروه را داشتیم. در این گروه قهرمان قطر وجود دارد. تیمی که از تیم ملی قطر هم قوی تر است. در این گروه پرسپولیس است که قهرمان ایران است. همینطور پاختاکور هست که قهرمان ازبکستان شده است. الاهلی هم یکی از بهترین تیم های عربستان است. اینجا جزییات تعیین کننده تیم برتر بود.

او اضافه کرد: در بازی اول مقابل پاختاکور گل آفساید خوردیم و عجیب بود که داور چنین گلی را پذیرفت. در قطر هم مقابل السد عالی بودیم و موقعیت های زیادی از دست داریم. آن جا هم در ثانیه‌های آخر یک گل آفساید خوردیم. الاهلی را خیلی قاطعانه بردیم اما بعد از آن ناشیانه و با بدشانسی در بازی برگشت شکست خوردیم. در ازبکستان هم وقتی صفر- صفر بودیم داور خطای پنالتی روی ترابی را اعلام نکرد. البته دلم نمی‌خواهد توجیه کنم اما این‌ها واقعیت است. همه این جزییات هستند که سرنوشت بازی را تعیین می‌کنند. اگر در تاشکند مساوی می‌گرفتیم، بازی فردا می‌توانست برای صعود ما سرنوشت ساز باشد. داورها ۶ امتیاز از ما گرفتند.

سرمربی پرسپولیس در مورد السد هم اظهار کرد: تیم بسیار موثری است. السد از تیم ملی قطر هم بهتر است. ۸ ملی پوش دارد که بعضی از آن ها در تیم السد ذخیره هستند. در کنار آن ها بونجاح و یک بازیکن ملی پوش کره‌ای دارند. در مورد ژاوی و گابی هم نیازی به گفتن نیست. جمعا بیش از ۲۰۰ بازی در تیم ملی اسپانیا دارند. آن ها کیفیت دارند اما ما تلاش می‌کنیم بازی را ببریم. البته کار ساده نیست اما این وظیفه ما در قبال هواداران و خودمان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.