علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه علنی امروز مجلس و بعد از انتخاب شدن به عنوان رییس مجلس،از مردم درخواست کرد تا با حضور در راهپیمایی روز فلسطین همراهی خود را با مردم مظلوم این کشور نشان دهند.

رئیس مجلس با اشاره به طرح‌هایی که در صحنه بین المللی به منظور تحت فشار قرار دادن مردم فلسطین پیگیری می‌شود، گفت: ما در آستانه روز قدس هستیم که اهمیت کانونی برای مسلمانان دارد، باید توجه کنیم در شرایط فعلی تحرک شیطنت‌آمیزی در منطقه تحت عنوان طرح بزرگ غرب دیده می‌شود و اجلاسی نیز در این خصوص برگزار خواهد شد که نقطه ننگینی برای همه کشورهایی است که در آن شرکت و این طرح را اجرا کنند.

لاریجانی افزود: با این طرح توجه کوچکی که به حقوق مسلمانان و فلسطینی‌ها در تئوری‌های صلح قبلی شده نادیده گرفته شده است، براساس این طرح حقوق فلسطینی‌ها باید کلاً از بین برود و آوارگان فلسطینی نقشی در آینده این کشور ندارند. این طرح خائنانه و رذیلانه‌ای است.

او  با اشاره به طرح ناتو عربی ادامه داد: در این شرایط برخی کشورهای دیگر خلیج فارس نیز طرح ناتو عربی را دنبال می‌کنند. در چنین شرایطی روز قدس، فریاد رسایی برای حقوق مردم فلسطین، احیای آن و دفاع از آنان است و مهم است که ملت عزیز و نمایندگان به راهپیمایی روز قدس اهتمام داشته باشند که پاسخی به رفتار ناهنجار برای پایمال کردن حقوق فلسطینیان است.

رئیس مجلس در ادامه گریزی به انتخابات هیئت رئیسه هم زد و اظهار امیدواری کرد که این رقابت برادرانه در کشور تسری پیدا کند، او گفت: از همه عزیزانی که در انتخابات هیئت رئیسه در سمت های مختلف کاندیدا شدند و یک رقابت سالم را شکل دادند، تشکر می‌کنم. از هر فراکسیونی افرادی کاندید شدند و نمایندگان براساس برداشتی که داشتند هیئت رئیسه جدید را برگزیدند. از اهتمام عزیزانی که برای این مسئولیت کاندید شدند تشکر میکنم. از این روابط دوستانه ای که در مجلس مطرح است که البته قبلا هم بود، ممنون هستم. خوب است که این مدل رقابت بردارانه در کشور تسری پیدا کند.

رئیس مجلس تأکید کرد : هیئت رئیسه جدید مدافع حقوق همه نمایندگان از هر فراکسیونی که هستند خواهد بود و حقوق مردم را پیگیری خواهند کرد. امیدوارم هیئت رئیسه جدید بتواند به خوبی کارش را دنبال کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.