به گزارش رویترز دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن عمدتا با یکدیگر روابطی دوستانه و نزدیک داشته‌اند و گمانه‌زنی شده که نخست وزیر ژاپن در دیدارش با ترامپ به دنبال استفاده از این روابط نزدیک به منظور جلوگیری از بروز هرگونه جنگ تجاری آمریکا و ژاپن مشابه با جنگ تجاری واشنگتن و پکن است.

اخیرا آمریکا اعلام کرده که به دنبال اعمال عوارضی بر واردات خودروهای ژاپنی به منظور ایجاد توازن در تجارت دو کشور و کاستن از مازاد تجاری ژاپن است.

همزمان آمریکا با چین نیز جنگ تجاری بزرگی پیدا کرده و همچنان نیز این جنگ ادامه دارد.

انتظار می‌رود که ترامپ و آبه در مذاکراتی که روز دوشنبه خواهند داشت با یکدیگر درباره موضوع تجارت گفت‌وگو کنند، اما مقام‌ها احتمال این‌که در این سفر ترامپ، توافقی تجاری بین دو کشور امضاء شود را کم دانسته‌اند.

ترامپ اولین رهبر خارجی است که در دوره امپراطور جدید ژاپن، ناروهیتو به این کشور سفر می‌کند.

ترامپ در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت: شینزو آبه مشخصا به من گفت شما مهمان افتخاری هستید. تنها یک مهمان افتخاری وجود دارد و من مهمان افتخاری در بزرگترین مراسمی هستم که آنها در ۲۰۰ سال اخیر برگزار کرده‌اند.

ترامپ در بدو ورود به ژاپن با رهبران تجاری این کشور نشست دارد. روز یکشنبه نیز ترامپ و آبه به بازی گلف خواهند پرداخت و در یک مسابقه کشتی سنتی ژاپنی "سومو" حضور خواهند داشت. آنها روز دوشنبه درباره برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی و همچنین موضوع تجارت بحث خواهند داشت. ساعاتی پیش از ورود ترامپ به ژاپن یک زلزله متوسط شرق ژاپن را لرزاند.

دونالد ترامپ در دیدار با گروهی از مدیران اجرایی شرکت‌های مطرح ژاپنی از رهبران تجاری ژاپن خواست تا سرمایه‌ گذاری خود در آمریکا را افزایش دهند.

او خاطر نشان کرد که ژاپن در تجارت با آمریکا دارای برتری چشمگیری است که مذاکره‌کنندگان دو طرف به دنبال متعادل کردن آن هستند.

ترامپ به این مقام‌های تجاری ارشد ژاپن تاکید کرد که هرگز سرمایه‌ گذاری در آمریکا با تلخی همراه نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.