آدام شف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس در پاسخ به سوالی درباره ادعای واشنگتن مبنی بر اینکه در واکنش به افزایش تهدیدات ایران حضور نظامی خود را در منطقه گسترش داده، با ادعای اینکه اطلاعات به دست آمده نشان دهنده افزایش تهدید است، گفت: اما مسئله فقط این اطلاعات نیست. آنچه اکنون در حال وقوع است کاملاً قابل پیش‌بینی بود. دولت گام‌هایی برای نقض توافق هسته‌ای با ایران، برای الزام اروپا به زیر پا گذاشتن توافق هسته‌ای و مجبور کردن ایران به خروج از توافق هسته‌ای برداشت تا ایران به مسیر غنی‌سازی بازگردد. دولت نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. لفاظی‌های متخاصم از سوی دولت، پمپئو و بولتون همگی تحریک‌آ میز بودند.

 

این عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد که وقتی شما یک سری گام‌هایی را برای بالا بردن تنش برمی‌دارید، نباید از این متعجب شوید که اطلاعات نشان دهند تنش‌ها افزایش پیدا کرده است.

 

وی همچنین تصریح کرد: به همین دلیل است که متحدان‌مان در حال دور شدن از ما هستند. به همین دلیل است که متحدان‌مان روز به روز در حال منزوی کردن ما هستند، نه ایران. من نمی‌فهمم که این سیاست‌ها چطور کشورمان را به جایی امن‌تر تبدیل کرده است. چنین نبوده و من معتقدم که با تمرکز روی اینکه این اطلاعات غلط یا درست بوده‌اند، تصویر بزرگ‌تری را از دست خواهیم داد. مسئله اینجاست که این افزایش تنش قابل پیش‌بینی بود و افرادی همچون بولتون و ترامپ آن را محاسبه کرده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران شب گذشته در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اگر ایران می‌خواهد بجنگد، این به طور رسمی پایانش خواهد بود. هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکنید.

این توئیت ترامپ با واکنش مقامات آمریکایی مواجه شد:

کریس مورفی سناتور آمریکایی در پیامی توئیتری نوشت: اگر بچه‌ی چهارم دبستانی من، فرمانده کل قوا بود، همین (توئیت) را می‌نوشت.

مایکل مک فال، سفیر سابق آمریکا در روسیه نیز در توئیت خود نوشت: ایران «رسما» هزاران سال است که وجود داشته و قطعاً از دوره‌ی ریاست جمهوری ترامپ نیز جان سالم به در می‌برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.