سانا گزارش داد، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه تاکید کرد، اخباری که از سوی گروه‌های تروریستی و برخی رسانه‌های وابسته به آنها درباره استفاده ارتش از سلاح‌های شیمیایی در شهرک کبانی در حومه لاذقیه منتشر شده‌اند، اخباری دروغین، جعلی و بی‌اساس هستند.

یک منبع نظامی به سانا گفت، همانگونه که پس از هر شکستی انتظار می‌رود، گروه‌های تروریستی و برخی رسانه‌های وابسته به آنها باز هم خبری دروغین و جعلی درباره استفاده ارتش از سلاح‌های شیمیایی در شهرک کبانی واقع در حومه لاذقیه منتشر کردند، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه این اخبار را به طور کلی تکذیب و تاکید می‌کند، این اخبار کاملا بی‌اساس هستند و ارتش به اقدامات خود در مبارزه با تروریسم و ریشه‌کن‌سازی آن تا پاکسازی آخرین وجب از خاک سوریه ادامه خواهد داد.

یک منبع مسؤول در وزارت خارجه سوریه نیز تاکید کرد، دمشق از سلاح شیمیایی استفاده نکرده زیرا اصلا چنین سلاح‌هایی ندارد و استفاده از اینگونه سلاح‌ها در تعارض با تعهدات اخلاقی و بین‌المللی است.

این منبع درباره بیانیه منتشر شده از سوی ارتش برای تکذیب قاطعانه اخبار منتشر شده درباره حمله شیمیایی در سوریه گفت: دمشق همکاری کاملی با سازمان منع تسلیحات شیمیایی داشته است.

منبع یاد شده در پایان گفت: سوریه تاکید می‌کند که نه در گذشته از این سلاح‌ها استفاده کرده و نه الان زیرا اصلا چنین سلاح‌هایی ندارد و استفاده از آنها را در تضاد با تعهدات اخلاقی و بین‌المللی می‌داند.

او تاکید کرد: چنین دروغ‌های رسانه‌ای پوچ، آشکار و تکراری هرگز ما را از ادامه اقدامات‌مان علیه تروریسم تا بازگشت امنیت و صلح برای مردم در سراسر سوریه دور نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.