مسعود مدینه رئیس شورای شهر ساری عصر یکشنبه در چهل و سومین جلسه شورای شهر ساری با گرامیداشت میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت: این امام همام مامن دل‌های دردمند ونقطه امید انسان‌های نیازمند بود از این‌رو توانگران همواره باید نسبت به تأمین نیازها و دستگیری از نیازمندان کوشا باشند.

رئیس شورای شهر ساری گفت: استعلام درباره مدرک تحصیلی دو نامزد باقی مانده برای تصدی شهرداری ساری از وزارت کشور و استانداری صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعیین روز اکرام و ایتام گفت: ماه رمضان فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و اکرام است و مردم ایران بهترین الگو برای نوع دوستی به شمار می‌روند.

وی به دستور جلسه مبنی بر معرفی شهردار ساری اشاره کرد و با بیان اینکه استعلام‌هایی از دستگاه‌های مختلف گرفته شد گفت: طی نامه و پاسخ وزارت کشور درباره عبدالحمید فرزانه نامزد پست شهرداری ساری آمده که طبق بررسی‌های صورت گرفته امکان تصدی پست شهرداری توسط وی میسر است.

مدینه ادامه داد: همچنین طبق استعلام صورت گرفته از دفتر امور شهری استانداری مازندران، آمده است که دارای بودن حداقل مدرک تحصیلی فوق لیساس در رشته‌های مرتبط شرط تصدی سمت شهرداری در مراکز استان‌ها است.

رئیس شورای شهر ساری یادآور شد: با توجه به درخواست کاندیدها درباره نحوه استعلام، از وزارت کشور و استانداری درباره وضعیت مدرک تحصیلی نامزدها استعلام گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری دارای رتبه ۱۱ تا ۱۲ است گفت: حداقل تحصیلات برای کسب سمت شهرداری فوق لیسانس در رشته‌های مرتبط است.

اسفندیار عشوری عضو شورای شهر ساری نیز با بیان اینکه طبق بخشنامه‌ها، مدرک مورد نیاز برای تصدی شهرداری کارشناسی ارشد است، رد شدن صلاحت هفت نامزد تصدی شهرداری را غیرقانونی دانست و این اقدام را دارای ابهام برشمرد.

علیجان شمشیربند عضو شورای شهر ساری نیز باتاکید بر حمایت همه جانبه از شهردار منتخب اظهار داشت: توجه به توسعه و عمران شهری مهمترین انتظار اعضای شورا و مردم از شهردار منتخب است.

به گزارش مهر، ۹ نفر برای تصدی سمت شهرداری ساری داوطلب شده بودند که صلاحیت هفت نفر در جلسه قبلی شورا به دلیل نداشتن مدارک مرتبط احراز نشد و کوروش یوسفی عضو شورای شهر و عبدالحمید فرزانه سرپرست فعلی شهرداری دو گزینه باقی مانده برای سمت شهرداری هستند. و عبدالحمید فرزانه با پنج رأی به عنوان شهردار ساری انتخاب شد.

پیش از این مهدی عبوری شش سال به عنوان شهردار ساری خدمت می‌کرد که اکنون به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی منصوب شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.