سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: چندی قبل زن جوانی به نام منصوره ۲۹ ساله با حضور در اداره پلیس ادعا کرد یک نفر ناشناس با هک کردن و دسترسی به حساب‌های کاربری و سایت‌های ترجمه‌ام به آدرس ایمیل شخصی من اقدام به خارج کردن من از حساب کاربری‌ام کرده و دیگر نمی توانم محتواهای پژوهشی‌ام را بردارم.

وی افزود: با توجه به اینکه هکر اینترنتی بعد از دسترسی به حساب کاربری دختر جوان هیچ‌گونه درخواست مالی و دوستی مطرح نکرده است فرضیه یک انتقا‌م گیری شخصی پیش روی ماموران قرار گرفت.

رییس پلیس فتا تهران ادامه داد: ماموران با اقدامات پلیسی و کارشناسایی توانستند مخفیگاه این هکر را که مردی ۳۴ ساله به نام خسرو است را در بلوار فردوس شناشایی کنند و در ادامه با هماهنگی مقام قضایی اقدام به دستگیری متهم کردند.

سرهنگ تورج کاظمی گفت: متهم ابتدا خود را بیگناه می دانست اما وقتی در برابر دختر جوان قرار گرفت مشخص شد که منصوره و خسرو از مدتی قبل با هم دوست و در ارتباط بوده اما وقتی دچار اختلاف شدند و پسر جوان با توجه به اینکه در گذشته از ایمیل منصوره استفاده کرده و به حساب کاربری وی دسترسی داشته پس از اینکه با هم دچار اختلاف شده‌اند برای انتقام گیری اقدام به تغییر رمز ورودی دختر جوان کرده و دسترسی وی را قطع کرده است.

توصیه پلیسی

   سرهنگ کاظمی گفت: حضور و تعامل کاربران مختلف با فرهنگ ها، تربیت ها و آداب اجتماعی متفاوت، می طلبد یک سری قاعده برای حفظ حریم خصوصی و روابطی در چهارچوب، بنا شود تا افراد با رعایت آنها به حفظ و رعایت "اخلاق" دست بزنند اما متاسفانه امروزه به چشم می خورد، نبود تعهد اخلاقی در این فضا همراه با سوء استفاده از چنین محیط هایی برای دستیابی به مقاصد شخصی وکینه ورزی و در نتیجه زیر پا گذاشتن اخلاق است.

اگر فردی خودش را در چنین محیط‌هایی کنترل کند در حقیقت به طرف دیگر خود یعنی هزاران یا حتی میلیون‌ها کاربر دیگر قاعده اخلاق را نشان داده است  و در نتیجه داشتن دو مهارت خود کنترلی و خود مدیریتی باعث می شود اخلاق به عنوان یک اصل مدیریتی در تمامی شئون زندگی و در فضای مجازی رعایت شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.