«محمد علی الحکیم» و «جرمی هانت»، وزرای امور خارجه عراق و انگلیس جمعه (۲۷ اردیبهشت) در لندن دیدار کردند.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد حکیم که بنا به درخواست «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق به انگلیس سفر کرده، طی این دیدار با همتای انگلیس خود در مورد شماری مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک گفت‌وگو و رایزنی کرد.

وزیر خارجه عراق گفت: «عراق امروزه مورد توجه همه است و باید از همه درگیری‌های که ممکن است فرآیند توسعه و سازندگی کشور را به تعویق درآورد یا مختل کند، دور باشد».

محمدعلی الحکیم همچنین خواستار همکاری بین شرکای عراق شد و گفت که بغداد می‌خواهد تلاش‌ها برای جلوگیری از تنش و درگیری در منطقه مضاعف شود.

وزیر امور خارجه عراق همچنین گفت که این کشور تلاش می‌کند از اتخاذ هرگونه موضع یا تحرکاتی که اوضاع منطقه را بحرانی می‌کند، اجتناب کند؛ منطقه‌ای که شاهد تنش بین ایران، همسایه عراق و ایالات متحده آمریکا است.

او گفت که انگلیس به عنوان یکی از کشورهایی که توافق هسته‌ای با ایران را امضا کرده‌ است، می‌تواند در کاهش تنش نقش ایفا کند.

دیدار الحکیم با هانت در حالی صورت می‌گیرد که وزارت خارجه انگلیس به اتباع خود از سفر به عراق به دلایل امنیتی هشدار داده است؛ مسئله‌ای که واکنش بغداد را در پی داشت و وزارت خارجه عراق اخبار و گزارش‌های مربوط به ناامن بودن این کشور را رد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.