اکسیوس به نقل از مقامات صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو در جلسه ویژه ای با روسای اطلاعاتی و مقامات ارشد نظامی اسراییل درباره تنش های آمریکا - ایران گفت که این رژیم تمام تلاش خود را می کند تا تنش ها در منطقه خلیج فارس کشیده نشود و بطور مستقیم در این وضعیت مداخله نکند.

پایگاه خبری اکسیوس در این خصوص خاطرنشان کرد: اسرائیل یکی از منابع اصلی ارائه اطلاعات (ادعاهای دروغین) درباره طرح های ادعایی ایران علیه آمریکا و متحدانش در منطقه بوده است. آمریکا زنگ های خطر را در خصوص چنین تهدیدهایی به صدا در آورده و تجهیزات نظامی بیشتری اعزام کرده است.

مقامات رژیم صهیونیستی گفته اند که &#۳۹;مایک پمپئو&#۳۹; وزیر امور خارجه آمریکا اوایل این هفته تلفنی با نتانیاهو گفت وگو کرد تا پاسخ به تنش های فزاینده آمریکا - ایران را هماهنگ کنند.

به گفته مقامات اسرائیلی، ارزیابی اطلاعاتی اسرائیل این است که ریسک فوری حمله توسط ایران یا نیروهای نیابتی آن علیه اسرائیل در لبنان ، سوریه یا عراق در نتیجه تنش های اخیر وجود ندارد.

نتانیاهو در جلسه فوق العاده مزبور به روسای امنیتی و اطلاعاتی دستور داد که نظارت بر نیروهای ایرانی و شبه نظامیان طرفدار ایران در منطقه را تقویت کنند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفته که پمپئو و نتانیاهو بطور مرتب درباره مسائل مختلفی از جمله 'تهدید ناشی از ایران' گفت وگو می کنند.

این مقام از بحث درباره گفت وگوی تلفنی این هفته نتانیاهو و پمپئو خودداری کرد اما وقوع آن را تکذیب نکرد.

'محمدجواد ظریف' وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به نیویورک، در اندیشکده &#۳۹;انجمن آسیایی&#۳۹; و همچنین گفت وگو با رسانه های مختلف، &#۳۹;جان بولتون&#۳۹; مشاور امنیت ملی ترامپ، &#۳۹;بنیامین نتانیاهو&#۳۹; نخست وزیر رژیم صهیونیستی، &#۳۹;محمد بن سلمان&#۳۹; ولیعهد سعودی و &#۳۹;محمد بن زاید&#۳۹; ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی را &#۳۹;تیم ب&#۳۹; و تحریک کننده دونالد ترامپ نامید.

به گفته ظریف، &#۳۹;تیم ب&#۳۹; می خواهد ترامپ را برخلاف وعده های انتخاباتی او، به سوی یک درگیری بکشاند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.