«وندی شرمن» مذاکره‌کنند ارشد آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران، در تازه‌ترین مصاحبه خود در مورد اقدام‌های اخیر دولت آمریکا گفت: من واقعا امیدوارم که اقدام‌های  آمریکا، ایران را تحریک نکند تا از برجام خارج شود یا یک بحران نظامی در منطقه شود.

شرمن در مورد تصمیم ایران برای کاهش برخی تعهدات برجامی گفت: معتقدم که رئیس‌جمهوری ایران در این موضوع محتاطانه رفتار کرده‌است و از توافق خارج نشد بلکه هشدار داد که کاری نکنید شرایط بحرانی شود. امیدوارم که دولت ترامپ هم کمی حساب‌شده رفتار کند. می‌خواهم سوالی را از ترامپ بپرسم: یک سال پس از خروج از توافق چه دستاوردی داشته‌اید؟ چیزی تغییر نکرد . شرایط بدتر شده است  ضمن اینکه آمریکا  ایران را در مسیری قرار داد که احتمال دارد در راستای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای اقدام کند.

این مقام آمریکایی درباره نقش اروپایی‌ها درباره ادامه پایبندی ایران به برجام  گفت: «من فکر می‌کنم که چنین کاری بسیار سخت است. به نظرم شما هم می‌دانید که تحریم‌های ثانویه آمریکا بسیار جدی است بر اساس آن اگر شما با بانک مرکزی ایران کار کنید، نمی توانید با بانک‌های آمریکایی  کار کنید، طبیعی است  که تقریبا هر شرکتی در جهان یک بانک آمریکایی را در برابر بانک مرکزی ایران انتخاب می‌کند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.