یدالله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شهر تهران علاوه بر فروشگاه زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار شهرداری، در روزهای آینده تعدادی واحد صنفی منتخب نیز به این واحدهای توزیع شکر اضافه خواهند شد.

وی افزود: برای توزیع شکر در شهرستان‌ها نیز نماینده هر شهرستان سهمیه شکر منطقه مورد نظر را دریافت می‌کند و این سهمیه در شبکه‌های توزیع آن شهرستان توزیع می‌شود. همچنین توزیع شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در شهرستان شعبه دارند، انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه شکر به صورت فله‌ای و به قیمت هر کیلو ۳,۴۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود، گفت: اگر این شکر به صورت بسته‌بندی توزیع شود، باید هر بسته ۹۰۰ گرمی به قیمت ۴,۰۰۰ تومان و هر بسته ۱۰۰۰ گرمی به قیمت ۴,۲۰۰ تومان به فروش برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که عرضه شکر با قیمت ترجیحی تا زمانی که سهمیه آن موجود باشد ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، قیمت شکر از اواخر سال گذشته سیر صعودی پیدا کرد و در روزهای اخیر حتی به قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان در بازار به فروش رسید. در این روزها در برخی از سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشی‌ها هر بسته شکر ۹۰۰ گرمی به قیمت ۹,۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار هر بسته شکر ۹۰۰ گرمی باید به قیمت ۴,۰۰۰ تومان به دست مردم برسد.

البته مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که شکر در بسته‌بندی‌های ۹۰۰ گرمی به نرخ مصوب ۴,۰۰۰ تومان عرضه می‌شود و گران‌فروشی در خرده‌فروشی‌ها رخ می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.