ساعت پایانی شب است اما برای آن‌هایی که عاشق فوتبال هستند، همه چیز تازه آغاز شده است. کافی است شبکه ورزش را در فهرست شبکه‌های تلویزیونتان انتخاب کنید تا همه چیز برای یک شب طوفانی دیگر محیا شود. «لذت فوتبال» روی آنتن رفته و مسئولیتش را به خوبی انجام می‌دهد. از یک مسابقه به ظاهر معمولی فوتبال اروپا یا آمریکای جنوبی، هیجانی باورنکردنی را تجربه می‌کنید و همین کافی است تا مبهوت صفحه جعبه جادویی شوید. فرقی نمی‌کند رقابت حیاتی بروسیا دورتموند و بایرن مونیخ باشد یا دیدار تشریفاتی یوونتوس و تورینو؛ این جا فوتبال، واقعی‌تر از همیشه است. اصلا برای همین هم اسمش را «لذت فوتبال» گذاشته‌اند.

دو تیم بزرگ و کوچک انگلیس بایکدیگر بازی دارند. اگر به جنبه فرهنگی این مسابقه علاقه‌مند هستید، «لذت فوتبال» قابش را به میان هواداران می‌برد تا از اتفاقات روی سکوها و پشت ورزشگاه‌ها روایت کند. اگر فوتبال را به مثابه یک علم می‌پسندید، آنالیز بازی دو تیم برای شما سرشار از هیجان خواهد بود. حتی اگر نمی‌دانید آرسنال و برایتون در چه شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند، کافی است تا «لذت فوتبال» را تماشا کنید. مجموعه‌ای بی‌پایان از فکت‌ها و نکات جذاب منتظر شما هستند و چه چیزی برای فوتبال از این زیباتر است؟

حتی برای آن‌هایی که فوتبال هیچ معنایی ندارد، «لذت فوتبال» سرگرم‌کننده تر از همیشه است. اما جذابیت، تنها رکن «لذت فوتبال» نیست و برای بهترین بودن، گاهی هم باید هنجارشکن بود. فوتبال متعلق به زنان است و «لذت فوتبال» اعتقاد دارد حضور کارشناسان خانم هم برای بررسی فوتبال لازم است. در شرایطی که فوتبال زنان هر روز توسعه بیشتری پیدا می‌کند، لذت فوتبال خودش را وقف فوتبال کرده و در این میان تفاوتی میان مردان و زنان قائل نیست. از حضور کتایون خسرویار گرفته تا هانیه رحمتی؛ این نشان می‌دهد تیمی که شناخت درستی از فوتبال دارد، تولید برنامه‌ای را برعهده گرفته که هیچ شباهتی با بقیه برنامه‌های تلویزیون ندارد. از نویسنده تا مجری و فیلم‌بردار؛ همه با ایده‌ای مشخص برای ساخت «لذت فوتبال» قدم در یک مسیر شگرف گذاشته‌اند تا میزبان بهترین مخاطبان جهان باشند. شبکه ورزش با «لذت فوتبال» رسالت واقعی‌اش را پیدا کرده و شاید هیچ افتخاری بزرگ‌تر از این حقیقت جذاب نباشد. بررسی روزنامه‌های روز جهان و مروری بر کنفرانس‌های خبری سرمربیان، حتی در میان برنامه‌های مشابهی که برای لیگ برتر کشورمان هم ساخته می‌شود، جایی ندارد. یک استاندارد باکیفیت و جدی، برقراری ارتباط با کانون هواداران باشگاه‌های اروپایی و گزارش‌های ویژه از قلب قاره سبز و بررسی سطح به سطح فوتبال اروپا. این‌ها همه ویژگی‌های یک برنامه جهانی را به تلویزیون هدیه می‌دهد. همه چیز از کانون هواداران لیورپول آغاز شد و حالا مثل موجی در فوتبال اروپا در حال حرکت است. ارتباط تصویری ویژه با بازیکنان و مربیان خارجی، حس بی‌نظیر جهانی شدن را به مخاطبی تقدیم می‌کند که تشنه فوتبال است و احترام به خواسته و سلیقه او، مهم‌ترین ویژگی «لذت فوتبال» است. رقابت برای قهرمانی در انگلیس هنوز داغ است و همین باعث می‌شود تا«لذت فوتبال» از بازیکن اسبق سیتیزن‌ها که سابقه گلزنی به لیورپول را دارد، دعوت کند تا مهمان ملت ایران باشد. او از فوتبالی حرف می‌زند که شنیدن و خواندن از آن، لذتی غیرقابل‌انکار دارد.

اگر انگلیسی‌ها برای Match of the Day لحظه‌شماری می‌کنند، حالا «لذت فوتبال» در میان ایرانی‌ها به یک عادت تلویزیونی تبدیل شده است. سایه برنامه‌ جامع شبکه ورزش بر روی همه بازی‌های فوتبال جهان افتاده و همین برای هواداران فوتبال کافی به نظر می‌رسد تا عاشقانه ورزش محبوبشان را پیگیری کنند. کاش شبکه ورزش برای همه ورزش‌ها برنامه‌ای مثل «لذت فوتبال» را تدارک می‌دید. شاید این برنامه مشکلاتی هم داشته باشد اما حقیقت این است که «لذت فوتبال» انتظارات همه را از یک برنامه باکیفیت‌ بالا برده و همین برای مجموعه تلاشگر آن کافی باشد. هرچند که شاید هیچ ورزشی به اندازه فوتبال، لذیذ نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.