یک روز پس از حضور ویلیام بار در مجلس سنا برای پاسخ گویی به سوال‌های سناتورها درباره نحوه رسیدگی به تحقیقات بازرس رابرت مولر، نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان او را به دروغ گفتن به نمایندگان متهم کرد.

پلوسی گفت:‌ "او به کنگره دروغ گفته است. هر کس دیگری که مرتکب این کار می‌شد،‌ مجرم شناخته می‌شد."

خانم پلوسی افزود:‌ "هیچ کس بالاتر از قانون نیست."

دموکرات‌های کنگره همچنین بار را به خاطر خودداری از حضور در کمیته قضایی مجلس نمایندگان و پاسخ به سوال‌های نمایندگان این مجلس مورد انتقاد قرار داده‌اند.

مجلس نمایندگان بر خلاف سنا در اختیار اکثریت دموکرات است.

به گزارش بی.بی.سی ویلیام بار پس از آن به کنگره فرخوانده شد که نحوه رسیدگی او به گزارش بازرس مولر درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد سوال قرار گرفت.

بار در گزارش اولیه خود پس از انتشار گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای مولر، به این جمع بندی رسید که هیچ گونه تبانی میان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و دولت روسیه وجود نداشته و شخص رییس جمهوری برای رسیدگی قضایی این پرونده مانع تراشی نکرده است.

بار چهارشنبه در حالی در برابر نمایندگان کمیته قضایی مجلس سنا قرار گرفت که پیش از آن رسانه‌ها گزارش کردند بازرس مولر از نحوه جمع بندی نهایی وزیر دادگستری از نتیجه تحقیقاتش درباره دخالت روسیه ناراضی است و نارضایتی خود را در نامه‌ای خطاب به او عنوان کرده است.

اما به گفته پلوسی سخنان بار در مجلس سنا که از ناراضی بودن مولر ابراز بی اطلاعی کرده بود، با وجود چنین نامه‌ای مغایرت دارد و به همین خاطر او را دروغگو نامیده است.

بار در پاسخ گفته نگرانی مولر از نحوه انعکاس گزارش اولیه او در رسانه‌ها بود و ربطی به محتوای جمع بندی او نداشت.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا هم اتهام پلوسی را غیرمسوولانه و کذب عنوان کرده و نمایندگان جمهوری خواه سنا هم خواهان عذرخواهی پلوسی شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.