به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها تلاش کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ ترامپ برای دریافت کمک‌های سیاسی از جانب نمایندگان دولت روسیه را بی احتیاطی خواند اما آن را غیرقانونی ندانست.

جولیانی گفت: هیچ اشتباهی در دریافت اطلاعات از روس‌ها وجود ندارد.

اشاره‌ی جولیانی به یک نشست ژوئن ۲۰۱۶ در محل برج ترامپ با حضور دونالد جونیور، پسر رئیس جمهور آمریکا و همچنین جارد کوشنر، دامادش، پل مانافورت، رئیس سابق کمپین انتخاباتی او و یک وکیل وابسته به روسیه است.

آن طور که قبلاً گزارش شده کمپین ریاست جمهوری ترامپ تلاش می‌کرد تا اطلاعاتی مخرب علیه هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به دست بیاورد.

جولیانی در ادامه اظهاراتش به میت رامنی، سناتور جمهوریخواه که در بیانیه‌ای در واکنش به یافته‌های گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره‌ی ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه، از ترامپ انتقاد کرده بود، حمله کرده و گفت: رامنی باید یاوه‌گویی را متوقف کند.

او تاکید کرد: پذیرفتن اطلاعات منفی درباره‌ی یک رقیب سیاسی امر رایجی است.

وی افزود: البته من توصیه‌ام این بود که برای احتیاط این کار را انجام ندهند. اما در این اتفاق جرمی وجود ندارد.

جولیانی در خصوص این که آیا استفاده از اطلاعات دزدیده شده از سوی دشمنان خارجی یک کار اشتباه است گفت: این بستگی به محتوای اطلاعات دزدیده شده دارد.

جولیانی همچنین خاطر نشان کرد که تیم حقوقی ترامپ در حال بررسی انتشار یک بیانیه‌ی دقیق در رد گزارش مولر است. او گفت: چنانچه آنها به جلسات استماع ادامه دهند یا ندهند و چنانچه افراد مختلف، مسائل دیگر را مطرح کنند، ممکن است این بیانیه ضروری شود و احتمال این هست که در یک مقطع زمانی ما از آن استفاده کنیم. در حال حاضر مافکر می‌کنیم که بحث علنی در این مورد در حد ممکن به خوبی پیش می‌رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.