حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی پیش از ظهر امروز در همایش مبلغان ماه مبارک رمضان که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در قم برگزار شد، عنوان کرد: تبلیغ و ابلاغ دین جایگاه بسیار ویژه ای در اسلام دارد، این همان کاری بود که حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) انجام می‌دادند و مردم را به توحید و یگانه پرستی دعوت می‌کردند و این نشان دهنده اهمیت تبلیغ است.

 

وزیر اطلاعات افزود: بهترین انسان‌ها در پیشگاه خدا از نظر حضرت رسول اکرم (ص) کسانی هستند که مردم را به دین دعوت کنند، مبلغان سنگربان و مرزبانان حقیقی دین هستند، زیرا تبلیغ نوعی جهاد است.

وی گفت: به دلیل اهمیت تبلیغ دین، این کار الزامات و پیش نیازهای خاص خودش را دارد تا بتوان مردم را از انحرافات عقیدتی و فکری نجات داد.

علوی افزود: امروز یکی از مشکلات جامعه، القای شبهات عقیدتی و گرایش مردم به ادیان دیگر مانند مسیحیت و یهودیت است، راه حل این مسئله در حوزه است و روحانیت می‌تواند این مشکل عقیدتی را از بین ببرد.

 

وزیر اطلاعات با اشاره به لزوم وحدت و همدلی بین جامعه روحانیت و حوزوی، گفت: اگر اختلافی بین علما باشد، نتیجه آن به جامعه هم رسوخ پیدا می‌کند و باید با همدلی، از این اتفاق جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: از دیگر رسالت‌های روحانیت، جذب جوانان و آشنایی آنان به دین و مبانی دینی و تبلیغ در فضای مجازی است، اگر در اولی درست عمل کرده باشیم، جامعه از فضای مجازی واکسینه خواهد شد، و این هم الزاماتی دارد که ازجمله آن ارتباط با مردم، همراهی و همنشینی با مردم، اخلاق مداری، عالم و عامل بودن، مهذب بودن، داشتن حسن خلق، صدق در رفتار وگفتار، مجهز بودن به علوم مختلف برای پاسخ گویی به شبهات است.

علوی گفت: اگر پیامبر (ص) هر کدام از این خصوصیات را نداشت، مردم دور او جذب نمی‌شدند، به دین ایمان نمی‌آوردند؛ معقتدیم نظام مقدس و انقلاب اسلامی، ثمره خون علما است و روحانیت تعهد مردم را به نظام را هر چه قدر افزایش دهد، ارزشمند است و همین مسئله نیاز به اخلاص و مجهز بودن به علوم مختلف و بصیرت لازم به زمان و فتنه‌های دشمنان دارد.

وی اظهار کرد: باید مواظب فتنه‌های دشمنان برای نامید کردن مردم از نظام و انقلاب بود، دشمن در هر لباسی به دنبال رسیدن به اهداف و محقق کردن ترفندهای خود است و باید از این موضوع مراقبت کرد.

وزیر اطلاعات افزود: امروز شبهات عقیدتی زیاد است، باید بدانیم اگر پاسخ به شبهات می‌دهیم، پاسخ متقن دهیم و اگر پاسخ را نمی‌دانیم، شجاعت «نه» گفتن را داشته باشیم؛ مبلغ موفق کسی است که بر اساس نیاز روز سخن بگوید، به سخنان مردم گوش دهد و به شیوه‌های نوین حرف بزند.

وی در ادامه با اشاره به بعضی اتفاقات اخیر کشور گفت: اگر تحمل مردم در مشکلات زیاد باشد، کشور به سادگی از آن عبور خواهد کرد، ولی اگر تحمل مردم زیاد نباشد، مسلماً مشکلات کشور هم دو چندان خواهد بود؛ در این مورد نقش علما برای آرام کردن جامعه و برای صبور نگه داشتن مردم بسیار مهم خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز مردم گرفتار سیل شدند اگر مردم بر افروخته شوند، مشکل دیگری برای نظام یعنی فشار هم اضافه خواهد شد، بهترین راه دعوت به آرامش است اما امروز بعضی در فضای مجازی به دنبال اهداف خاصی می‌گردند و آن قرار دادن مردم در برابر نظام است.

علوی تاکید کرد: باید به مردم اطلاعات درست دهیم، اگر مردم باورشان این باشد که بخشی از نظام این مشکلات گرانی را ایجاد کرده است، این مسئله باعث فشار به نظام می‌شود؛ ولی اگر احساس کنند که دشمنان این کار کرده است و هدف دشمن تسلیم کردن نظام است، تجربه نشان داده مردم از نظام خود حمایت می‌کنند.

وی گفت: امروز رهبر انقلاب تأکید دارند که نباید جامعه به سمت دو قطبی برود، این معنایش این است که همه باید باهم وحدت داشته باشیم، اخلاق داشته باشیم؛ با اختلاف ما، دشمنان سود می‌برند و نظام متضرر می‌شود.

وزیر اطلاعات افزود: نظرات اختلافی و گرایشات سیاسی امر طبیعی است و این به معنای خصومت نیست، امروز برای همدیگر نباید مشت گره کنیم و باید همه مشت‌هایمان را بر علیه دشمن گره کنیم و متحد باشیم.

وی با بیان این که وزارت اطلاعات با کسانی که در فضای مجازی اقدام به دعوت ضد دینی می‌کنند، برخورد می‌کند، افزود: وزارت اطلاعات بر همه کسانی که در فضای مجازی در حال فعالیت هستند، اشراف کامل دارد.

وزیر اطلاعات با اشاره به گرانی‌های اخیر گفت: کار وزارت اطلاعات بیانیه دادن نیست، بلکه شناسایی جاسوسان در بخش‌های مهم نظام است، وزارت اطلاعات در سال از ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند و همچنین در عرصه زمین خواری هم قدم‌های بزرگی برداشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.