حسینعلی حاجی دلیگانی درباره نگرانی مردم از افرایش قیمت مواد غذایی و مایحتاج اولیه در ماه مبارک رمضان گفت: درباره افزایش قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان و دیگر ماه‌های سال معقتدم مهم‌ترین اقدامی که باید در طول سال انجام شود این است که ستاد تنظیم بازار اول خود را تنظیم کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر تاکید کرد: ستاد تنظیم بازار ابتدا باید حرکت و در صحنه حضور پیدا کند و سپس قیمت‌ها را کنترل کند. در حال حاضر در یک شرایطی قرار داریم که هر فرد و صاحب حرفه‌ای هر طور که دلش می‌خواهد با هم صنفی‌هایش  قیمت کالاها را گران می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبحث بعدی صادرات است که باعث شده نیازهای داخلی با مشکل رو به رو شود. درحالی که برخی از کالاها در کشور مورد نیاز است شاهد آن هستیم که صادر می‌شوند و همین امر موجب شده است معضلات زیادی برای مصرف‌کننده در کشور به وجود بیاید.زمانی پیاز و سیب زمینی صادر می‌شد امروز خرما؛ آن هم به دلیل اینکه مابه تفاوت قیمت این کالاها در خارج کشور که باعث شده است نیاز جامعه به طور کامل عرضه نشود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنگامی که بین عرضه و تقاضا یک ثبات نسبی نباشد طبیعتا مشکل به وجود می‌آید اینجاست که ستاد تنظیم بازار باید ورود کند و به صورت عادلانه همه نقاط کشور را مورد بازبینی قرار دهد و تصمیم بگیرد.

وی درباره این که در ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری افطاری ازسوی مسئولان و مدیران هستیم آیا بهتر نیست باتوجه به شرایط کشور دست از اینگونه خرج‌ها برداشته شود و هزینه این افطاری‌ها در جای دیگر صرف شود، گفت: انداختن سفره‌های رنگی در این شرایط کشور کار درستی نیست. پیشنهاد من این است که هزینه افطاری‌ها را برای مناطق سیل‌زده که دارایی‌هایشان را آب برده اختصاص دهند که ثوابش هم بیشتر است.هرچند که شاید بعضی‌ها توجیه قانونی برای دادن افطاری‌ها داشته باشند اما بهتر است که این هزینه برای هموطنان نیازمند هزینه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.