سعید مازندرانی یکشنبه در جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید گلستان شامل کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه اظهار داشت که از این تعداد سه هزار نفر در بخش های صنعتی و چهار هزار کارگر دیگر در بخش قالی بافی استان دچار آسیب و خسارت ناشی از بیکاری شده اند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر کارفرمایان و سرمایه گذاران گلستان نیز که سرمایه های مادی و معنوی خود را وارد عرصه خدمت کرده اند، دچار خسارت شده اند و همه گروه های تولیدی استان نیازمند حمایت ویژه دولت هستند.

وی گفت: دولت پارسال ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات رونق تولید و سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای سه هزار و ۹۰۰ طرح از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری به کارآفرینان استان گلستان پرداخت کرد که تاثیر خوبی در ایجاد شغل داشت. 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه عدم تعادل و هماهنگی بین گروه های کارگری و کارفرمایی مشکلاتی به وجود می آورد که همه از آن آسیب می بینید، اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور، وقوع سیلاب باعث آسیب جدی به جامعه تولیدی و کارگری شده که باید با تدبیر شرایط را مدیریت کرد.

مازندرانی گفت: در برخی بنگاه های اقتصادی گلستان چند ماه حقوق کارگران عقب افتاده اما نگذاشته اند تا چرخ تولید از کار بیفتد و همواره در محل کار خود حضور دارند.

گفتنی است شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفرهفته گذشته خود به گلستان اعلام کرد دولت اعتبار پرداخت حقوق بیکاری کشاورزان و کارگرانی را که در سیل شغل خود را از دست داده اند؛ پرداخت می کند.

طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به ایرنا، خسارت اولیه سیلاب و آبگرفتگی های اخیر به بخش صنعت استان چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

این میزان خسارت به واحدهای فعال و زیرساخت های شهرک صنعتی آق قلا، هشت واحد تولیدی در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان، یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس و ۱۰ هزار بافنده فرش دستباف در آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس وارد شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.