به گزارششبکه سی ان ان، دونالد ترامپ روز گذشته تاکید کرد که حضور مشاوران کنونی و سابقش در کنگره برای شهادت دادن پس از انتشار گزارش رابرت مولر دیگر ضرورتی ندارد.

وی افزود: دیگر لازم نیست مشاورانم در کنگره حاضر شوند و برای کمیته هایی که حزبی هستند، شهات دهند.

پیش از این گزارش شد که کاخ سفید به دنبال جلوگیری از حضور &#۳۹;دان مک گان&#۳۹; برای شهادت در کنگره براساس احضاریه ارسال شده، بود.

همچنین به یک مقام امنیتی دولت آمریکا اعلام شد که به احضاریه فرستاده شده از سوی دمکرات های مجلس توجهی نکند. 

ترامپ دمکرات های کنگره را به سوءاستفاده از گزارش مولر برای رسیدن به اهداف سیاسی مورد نظرشان متهم کرده است.

وی به روزنامه واشنگتن پست گفت: نمی خواهم مقامات دولتم به یک حزب پاسخگو باشند.

گزارش مولر بازرس ویژه مساله مداخله روسیه در انتخابات آمریکا که هفته گذشته پس از مدت ها انتظار منتشر شد به این نتیجه نرسید که ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه تبانی داشته و از اقدامات متعددی از رئیس جمهوری آمریکا که می تواند تلاش برای تاثیرگذاری بر تحقیقات وزارت دادگستری به حساب آید، سخن به میان آورده است.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در حالی معتقد است که گزارش مولر شواهد محکمی مبنی بر نقش ترامپ در پیشگیری از اجرای عدالت دربر دارد، که اعضای جمهوریخواه این کمیته نتیجه گیری در این باره را زودرس می دانند.

براساس گزارش مولر، ترامپ اوایل سال ۲۰۱۷میلادی، مک گان را مامور کرده بود که به «راد روزنستاین» معاون وزیر دادگستری آمریکا بگوید که مولر به دلیل تضاد منافع باید اخراج شود.

پس از انتشار گزارش مولر در حالی که انتظار می رفت با توجه به نتیجه گیری این گزارش فشار علیه ترامپ کاسته شود، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر با تهدید به استیضاح مواجه شده است.

بسیاری از اعضای دمکرات کنگره آمریکا ضمن درخواست از وزارت دادگستری این کشور برای انتشار متن بدون سانسور این گزارش، اتهام پیشگیری از اجرای عدالت از سوی ترامپ را تقویت کرده و خواستار استیضاح او شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.