سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل سپاه که صبح امروز (چهارشنبه) در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: سپاه بعنوان مهمترین سازمان بعد از انقلاب مسئولیت‌های خطیر و حساسی در دفاع، امنیت و پاسداری از انقلاب را بر عهده دارد.

 

وی افزود: در تعریف جایگاه سپاه همین بس که امام فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود. سپاه از بدو تولد که مؤسسان آن از مبارزان رژیم ستم شاهی بودند نقشی بی بدیل در حفظ انقلاب داشته و تاریخ سپاه با تاریخ رشد و بلوغ نظام عجین شده است.

 

سرلشکر باقری ادامه داد: نقش سپاه در تثبیت نظام و ارتقا بازدارندگی جمهوری اسلامی و دورانی که تهدیدات آمریکا توسعه یافته و همچنین شکل دهی به قرارگاه‌های امنیتی در برخی استان‌های کشور و توسعه و سازندگی کشور و شکل دهی به محور مقاومت و کشاندن اسرائیل از آرزوی نیل تا فرات به جایی که امروز نگران بقای خود شده، از نقاط درخشان کارنامه سپاه است.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه خدمات سپاه در تعمیق انقلاب اسلامی در داخل کشور قابل توجه است، گفت: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در کشور با مسئولیت بسیج و سپاه در حال انجام است.

 

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است که آمریکا از سپاه عصبانی باشد و اوج این عصبانیت خود را، با تروریست اعلام کردن سپاه نشان دهد. جنایتکارانی که خود پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها انجام می‌دهند، سپاه را تروریست اعلام می‌کنند و البته از دشمن جز این انتظار نمی‌رود.

 

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه عصبانیت دشمن از جمهوری اسلامی ادامه دارد، تاکید کرد: اعلام منتفی شدن معافیت برخی کشورها از خرید نفت ایران بخشی دیگر از این عصبانیت است. ملت ایران بعد از گذشت چهل سال به حدی از قدرت رسیده است که بتواند با هر میزان فروش نفت روی پای خود بایستد و این می‌تواند فرصتی باشد تا ایران بتواند از گرفتاری وابستگی به نفت رها شود. البته آمریکا تقاص دشمنی‌های خود را در وقت مقتضی پس خواهد داد.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دوران فرماندهی سردار جعفری در سپاه گفت: دوران فرماندهی سرلشکر جعفری دوران درخشانی برای سپاه بود و سپاه همواره در مسیر رشد و ارتقا بوده و دوران مسئولیتی سردار جعفری نشانگر اقدامات بسیار اساسی در سپاه است که از جمله مهمترین آن می‌توان به تشکیل سپاه‌های استانی، طرح تحول سپاه، توجه خاص به مسائل فرهنگی و رشد محور مقاومت و پشتیبانی از نیروی قدس اشاره کرد.

وی افزود: محور مقاومتی که امروز تروریسم را سرکوب کرده تفاوت اساسی با دوران قبل از ایشان دارد.

سردار باقری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ویژگی‌های سردار سلامی فرمانده جدید، خاطرنشان کرد: سردار سلامی از هنگام ورود به سپاه در جبهه مستقر شدند و مسئولیت‌های سنگین عملیاتی را بر عهده داشتند. بعد از جنگ هم در مسئولیت‌های مختلف خود در سپاه خوش درخشیدند، لذا ایشان فرماندهی لایق و توانا برای سپاه هستند.

وی ایمان، شجاعت، پای کار بودن و اخلاق خوب را از دیگر ویژگی‌های سردار سلامی برشمرد و عنوان کرد: دوران فرماندهی سردار سلامی با دوران حساسی در تاریخ انقلاب همزمان شده و در این دوره شاهد عصبانیت آمریکا و دور جدیدی از توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن هستیم که سپاه می‌تواند نقش اساسی در خنثی کردن آنها داشته باشد و دوران سردار سلامی قطعاً دوره شکست دشمن خواهد بود.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: وحدت و همدلی ارتش و سپاه از اتفاقات ارزشمند چند وقت اخیر است و این دو نهاد در کنار هم بعنوان دو بازوی قدرتمند انقلاب برای پیشبرد آن و دفع تهدیدات هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.