از سرگیری واردات نفت آمریکا نشانه این است که این پالایشگر چینی ریسک‌های کمتری را برای واردات نفت آمریکا می بیند زیرا مذاکرات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان در حال پیشرفت است.

یونی پک که بازوی بازرگانی سینوپک است، واردات نفت آمریکا را در سپتامبر پس از تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین و به دلیل نگرانی نسبت به وضع تعرفه‌های تنبیهی روی واردات نفت آمریکا متوقف کرد.

به گفته اما لی، تحلیلگر رفینیتیو، ابرنفتکش ماران آرتمیس که حامل حدود دو میلیون بشکه نفت میدلند وست تگزاس اینترمدیت آمریکا است، در سواحل بندر کینگدائوی چین منتظر تخلیه محموله نفتی خود است.

طبق آمار رفینیتیو، کشتی نوبل که حامل حدود دو میلیون بشکه نفت میدلند است، قرار است اوایل ماه مه به ژان جیانگ در جنوب چین برسد.

یونی پک با ازسرگیری واردات نفت آمریکا، محموله‌های بیشتری خریداری کرده که در ماه‌های مه و ژوئن از راه خواهند رسید.

این شرکت می‌توانست در ماه‌های اخیر نفت بیشتری از آمریکا وارد کند اما تصمیم گرفت ریسک نکند تا مبادا از معرفی تعرفه‌های چین روی واردات نفت آمریکا غافلگیر کند.

برخی از پالایشگاه‌های کوچک‌تر و مستقل چین پیش از این سیستم واردات محموله‌های کوچک‌تر در نوامبر و مارس را امتحان کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار گمرکی چین نشان می‌دهد این کشور ۲۴۵ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز نفت آمریکا در سال ۲۰۱۸ وارد کرد که معادل حدود سه ابرنفتکش و نصفی در ماه است که معادل حدود ۲.۷ درصد از کل واردات چین است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.