حداد عادل در پاسخ به پرسشی  در خصوص مواضع ایران پس از خروج آمریکا از برجام مطرح شد، گفت: امیدواریم سایر کشورها به تعهدات خود عمل کنند و مادام که برجام به نفع ایران باشد، ایران در برجام خواهد ماند؛ اما اگر روزی احساس کنیم که ادامه حضور و تعهد ما در برجام به ضرر ماست، دلیلی بر ادامه حضور نخواهیم داشت.

رییس هیأت عالی رتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که در پکن به سر می برد در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری گلوبال تایمز درباره دلایل ناآرامی و بی ثباتی خاورمیانه گفت: منطقه جنوب غربی آسیا، خزانه نفت جهان است و قدرت های بزرگ می خواهند نفوذ و تسلط خود را بر این منطقه حفظ کنند تا آسان و ارزان به نفت دسترسی داشته باشند. راه رهایی از شرایط کنونی منطقه جنوب غرب آسیا، بیداری و آگاهی ملت هاست و چین می تواند الگویی شایسته از رفتار یک قدرت بزرگ جهانی را در برابر رفتار غلط آمریکا به دنیا ارائه کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره جهان تک قطبی و راهکار خروج از یک جانبه گرایی، جهان تک قطبی را به ویژه در جایی که آمریکا تصمیم گیرنده آن باشد، خطرناک توصیف و تصریح کرد: جمهوری اسلامی، قدرت گرفتن چین در صحنه بین المللی را به نفع جهان می داند؛ زیرا جهان را از حالت تک قطبی و یکجنبه گرایی خارج می کند؛ به خصوص که چین با مواضعی که در شورای امنیت گرفته، نشان داده کشوری مستقل است و می تواند دنیا را از حالت تک قطبی بیرون بیاورد.

خبرنگاری دیگر از حداد عادل درباره تأثیر یک جانبه گرایی و فشارهای آمریکا بر ایفای نقش اقتصادی ایران در اجرای طرح «یک کمربند، یک جاده» (احیای جاده ابریشم) پرسید که وی پاسخ داد: ما امیدواریم چین با توسعه روابط و سرمایه گذاری، ملت ایران را پشتیبانی کند تا ایران بتواند راه استقلال خود را بهتر ادامه دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.