محسن هاشمی رفسنجانی ظهر امروز دوشنبه در نشست با اعضای شوراهای شهر لرستان با اشاره به اینکه باعث افتخار شد فرصت پیش آمد از استان لرستان بازدید داشته باشیم، اظهار داشت: تبلور اقداماتی که پس از سیل اتفاق افتاد نشان دهنده این است که مردم در عمل به وظیفه خود از جهت کمک به انسان‌ها پایدار بودند.

وی با بیان اینکه ماهم در شهرداری تهران اگر کاری انجام دهیم منتی نیست و وظیفه است، تصریح کرد: اعضای شورای شهر و شهرداری تهران از ابتدای سیل برای همدردی با هموطنان اقدامات ویژه را شروع کردند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نیروهای ما ابتدا در گلستان مستقر شدند، آنجا سیل آرامی بود البته همچنان فعالیت‌های ۱۰۰ نیرو و بیش از ۳۰ ماشین آلات ادامه دارد، افزود: با توجه به فروکش سیل در گلستان، امروز خوشبختانه این امکان وجود دارد که روی خوزستان و لرستان با امکانات بیشتری فعالیت کنیم؛ امروز نیز بازدیدی از فعالیت عناصر شهرداری در مکان‌هایی که به عنوان وظیفه به ما سپرده شده بود؛ داشتیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه در خوزستان منطقه دشت آزادگان با حدود ۴ شهر به ما واگذار شده است، اظهار داشت: ۱۳۰ هزار نفر را در این منطقه باید پوشش دهیم، به جز کمک‌هایی که در اهواز انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در گلستان نیروهای ما در بخشی از آق قلا و گمیشان فعال هستند و فعالیت‌هایی را هم در پلدختر لرستان شروع کرده‌اند، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نیرو و ۴۵ دستگاه ماشین آلات در پلدختر حضور دارند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه لایحه‌ای از شهرداری آمد که در شورا پخته شد و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به شهرهای سیل زده به اضافه ماشین آلات و نیروی انسانی مصوب شد، افزود: باید کمک‌ها را از شهرهای دیگر گسیل کنیم به لرستان، الان قول ویژه ای نمی‌توانم بدهم، باید بررسی کرد. چون هنوز بودجه‌های عمرانی تعیین نشده، بودجه‌های دولتی در مجلس مشخص نشده است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به انیکه نامه‌ای هم رئیس جمهور به رهبری برای برداشت از صندوق ذخیره دادند که هنوز قطعی نشده است؛ چون امکانات کشور کم است معلوم است که باید از این منبع به شکلی استفاده شود، ادامه داد: از پتانسیل‌های استان برای سرمایه گذاری باید استفاده کرد؛ نقدینگی هم در کشور دارد غوغا می‌کند و اگر جذب فعالیت‌های مولد شود می‌تواند منجر به شغل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.