لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفتگویی مشروح دلیل به تعویق افتادن اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پالرمو را نیز تشریح کرد.

این بخش از صحبت های او را در ادامه بخوانید.

یکی از اعضای مجمع در مصاحبه‌ای اعلام کرده «به تعویق افتادن رأی گیری درباره دو لایحه باقی‌مانده مربوط به FATF یعنی پالرمو و CFT با نظر دولت انجام شد». آیا این طور است؟

 به طور کلی این بحث در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد و این‌طور نیست یک‌جانبه تصمیم گرفته شود. همه حضور داشتند. این پیشنهاد هم در داخل مجمع مطرح شد و پیشنهاد رسمی از جانب جایی نبود.

یعنی پیشنهاد رسمی دولت نبود؟

خیر. این پیشنهاد از جانب هیچ‌جا به طور رسمی نبود. در انتهای جلسه در خود مجمع این پیشنهاد به عنوان یکی از چند راهکار مطرح شد. همه بحث هم بر سر این بود که تاثیر و تاثر دو لایحه {پالرمو و CFT} را نسبت به هم‌دیگر بررسی کنیم، وضعیت تحریم‌ها را ببینیم و تاثیراتی را که این‌ها می‌تواند بر تحریم‌ها بگذارد، مورد توجه قرار دهیم.

این پیشنهاد را شخص خاصی مطرح کرد؟ دولت موافق بود؟

اعضای مختلف بحث کردند. چند راهکار مطرح شد. یکی از پیشنهادات هم این بود که گفتند بیشتر بحث کنیم تا حالا که لایحه CFT هم به مجمع آمده است، تاثیر و تاثر دو لایحه را ببینیم و بعد هم اثری که بر وضعیت تحریم ها دارند ارزیابی و مشخص شود که تسهیلاتی را برای ما ایجاد کند یا خیر. بنابراین قرار شد روی مسائل بیشتر بحث کنند. در کل پیشنهاد اصلا اختصاصی نبوده که بگویم نظر مرجع خاصی است. یکی از راهکارها بود. راهکارها را یکی یکی بررسی کردند و این راهکار را به خصوص با توجه به نیاز و ملاحظات، به نظرشان خوب آمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.