، مقتدی صدر در توئیت خود فرقه‌های «سلفی و وهابی و هواداران داعش» را عامل فروش قدس و جولان به رژیم اسرائیل دانست.

وی همچنین با حمله تلویحی به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر افزود که افتادن مصر در دست یک سلطه‌گر جدید در لباسی جدید از نتایج دیگر حملات تروریستی این فرقه‌ها بود.

مقتدی صدر با حمله به عملکرد فرقه‌های سلفی و وهابی و همبستگی کنندگان با گروههایالقاعده و داعش، این سوال را مطرح کرد که آیا (فرقه) سلفی یا (فرقه) وهابی یا امثال آنها که در گذشته با گروه داعش و در روزگار ما با به‌اصطلاح داعش همبستگی کردند، از خودسوال کرده‌اند که غزوه‌های آنها به‌ویژه در عراق و سوریه دیگر کشورها چه نتایجی در بر داشت؟

وی افزود: البته فکر نمی‌کنم که آنها از خود سوال کرده باشند و در آینده هم سوال کنند، زیرا از پاسخ به آن هراس دارند. رویکرد طایفه‌ای بر احساسات آنها سیطره یافت و فکر کردند که این گروه‌ها خیرخواه هستند. اما من سعی می‌کنم که نتایج ناشی از حملات تروریستی آنها که خودشان آن را «غزوه» می‌خوانند، توضیح دهم.

مقتدی صدر سپس نتایج حملات تروریستی آنها را این‌گونه تشریح کرد: اولاً فروش جولان به استکبار و استعمار جهانی و در صدر آنها آمریکا و اسرائیل. اگر آنها جولان را به‌جای ویران کردن سوریه، آزاد می‌کردند، برای آنها خیر و خوبی به‌همراه می‌داشت. آنها (داعش) قومی نادان هستند.

وی دومین نتیجه حملات تروریستی آنها را فروش قدس دانست و نوشت: فروش قدس با یک قرارداد عجیب بین نتانیاهو و ترامپ دومین نتیجه بود. آنها به‌جای اینکه قدس را آزاد کنند، تلاش می‌کنند که خود را در جایگاه قاضی و جلاد قرار داده و بر گردن مردم مسلط شوند.

مقتدی صدر سومین نتیجه حملات تروریستی آنها را خدشه وارد کردن به وجهه اسلام دانست و افزود: سومین نتیجه به‌طور کلی خدشه به اسلام اعم از شیعه و سنی بود؛ خصوصاً اهل سنت و جماعت و تضعیف کردن آنها در سوریه و موصل و الانبار.

وی چهارمین و پنجمین نتایج حملات تروریستی فرقه‌های سلفی و وهابی و همبستگی کنندگان با القاعده و داعش را افتادن مصر در دست یک سلطه‌گر جدید در لباسی جدید و کمک گرفتن عربستان از آمریکا برای دور کردن خطر آنها دانست.

رهبر جریان صدر، توسعه نفوذ آمریکا در منطقه و به‌ویژه در عراق و منطقه خلیج فارس و شام و دیگر مناطق، ایجاد تنفر نزد نسل جدید از اسلام به‌علت تندروی و تعصب اشتباه و گمراه داعش و گرایش آنها به افکار خارج از دین و فرار ملت‌های عرب به کشورهای اروپایی به‌علت جنگ‌ها و افتادن آنها به دامن غرب را از دیگر نتایج حملات تروریستی فرقه‌های سلفی و وهابی و همبستگی کنندگان با القاعده و داعش توصیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.