حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی میهمان برنامه «دست‌خط» بود.

یک مطلبی از شما در ایام سیل بیرون آمد که شما با این نظر که اثر بی‌بندوباری از سیل و زلزله کمتر نیست پیشنهاد اختصاص بودجه سیل به کاهش بی بندوباری و مبارزه با بی‌حجابی مطرح کردید. این خبرسازی بود یا درست است؟

نه، این کذب محض است؛ من با صراحت عرض می‌کنم. خبرگزاری تسنیم سه سال قبل از من یک مصاحبه‌ای درباره بحران‌های کشور گرفت.در این مصاحبه من درباره بحران‌ها صحبت کردم. اتفاقاً سیل یا زلزله‌ای هم آمده بود و به یاد ندارم کدام منطقه بود و من بحران‌ها را شمردم. بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی، فرهنگی، سیاسی و انواع مختلف داریم. از جمله بحران طبیعی سیل و زلزله و آتش‌سوزی و مسائلی از این قبیل است. اینها بحران‌ها است اما بحرانی به نام بحران فرهنگی داریم. ولنگاری فرهنگی است، بی‌بندوباری در این جهت و بی‌تردید طبق مسائلی که وجود دارد، موضوع فرهنگ زیرساخت همه دستگاه‌ها است.

بعد گفتم بودجه‌ای که دولت اختصاص می‌دهد به بحران‌های طبیعی همانند سیل و زلزله، برای بحران فرهنگی و مسائل فرهنگی و ولنگاری فرهنگی هم بودجه‌ای اختصاص دهد. این از کجا سرچشمه گرفت؟ تحقیقات من درباره این موضوع نشان می‌دهد که منافقین آمده‌اند و اینها را به هم وصل کردند که سالک گفت بودجه سیل را برای مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی بدهید! این را تیتر کردند. بعد این تیتر را بازنشر دادند. من اینجا نمی‌گویم به وسیله چه کسی و کجا بود و این پخش شد.

شما مشاور آقای احمدی‌نژاد هم بودید؟

ابداً.

در سمت شما آمده است.

نه؛ قضیه احمدی‌نژاد این بود که من در حفاظت اطلاعات بودم، گزینش کل کشور یک دبیر می‌خواست؛ احمدی‌نژاد دنبال بود. ۶-۵ نفر مطرح شدند. من را هم مطرح کرد. پیغام داد بیاید که من شما را ببینم. یک شبی به ریاست جمهوری رفتیم. آنجا صحبت کردیم. من به ایشان گفتم چرا من را انتخاب کردید؟ به او اسم دادم که فلانی و فلانی را انتخاب کنید. گفت این کار فقط از شما برمی‌آید. آقای احمدی‌نژاد بیش از ۲۰ ماه نتوانست من را تحمل کند، چون ۷ وزیر او می‌خواستند خارج از قانون گزینش عمل کنند و من جلوی آنها ایستادم و به شورای عالی و درگیری کشیده شد. دید ما تسلیم نیستیم که این بیاید و آن برود. گفتم نه می‌گذارم این بیاید و نه می‌گذارم آن برود. طبق فرمان امام و مقام معظم رهبری و قانون گزینش عمل می‌کنم. اینطور نیست که اتوبوسی بیایید و اتوبوسی بروید.

یک جا شما گفته بودید فتنه خط قرمز ما است ولی بعد از این ماجراهایی که برای رئیس جمهور سابق پیش آمد، اظهارنظرهایی می‌کند و اتفاقاتی که افتاد به نوعی خیلی از کسانی که در فتنه ۸۸ دستگیر بودند، خودشان را تبرئه کردند و حتی اگر رها کنید خیلی راحت می‌گویند سران فتنه هم شاید مسیر درستی را رفتند.

مسئله فتنه ۷۸ و ۸۸ سه بخش داشت؛ یک، مدیریت بیگانه. دو، هماهنگ شدن کشورهای منطقه با مدیریت بیگانه. سه، عوامل داخلی کشور که کمیته x را تشکیل دادند. ۱۲ نفر بودند. این دوازده نفر ۵ کمیته زیرمجموعه داشتند و فتنه نشان داد چیست. ما هم در نهج‌البلاغه و قرآن درباره فتنه خیلی خوانده بودیم. فتنه‌ای که اعمی که امیرالمومنین مطرح می‌کنند خیلی عجیب است؛ فتنه کور است.

ما قضایای مکتبی و نظری اسلامی را می‌دانستیم. وقتی این اتفاقات افتاد من در جریان فتنه رفتم و با عبا و عمامه و ماشین رفتیم. اگر بنا باشد بگوئیم فصل مفصلی است. ولی متوجه شدیم این فتنه به این شکل است و سازمان یافته است و روی خط آقای «جین شارپ» با ۱۵۰ محور پیش می‌رود که محور خط این شخص، انقلاب‌های مخملی است که مقام معظم رهبری فرمودند اینجا گرجستان نیست که با ۱۰ میلیون دلار شما حکومت عوض کنید؛ اینجا ایران است.

پس خط حرکت جین شارپی بود. هدایت کار فوکویامایی بود. مدیریت کار بیرون با ۱۷ اپوزیسیون جمهوری اسلامی به محوریت فرح بود و با ریاست دفتری همسر سیامک پورزند بود.

سیامک پورزند کیست؟ کسی است که از کنگره امریکا دلار را با خودش به ایران آورد و خودش وقتی او را دستگیر کردند، گفت به ۱۵۰ نفر دلار دادم که به یکی از سران فتنه هم دلار داده بود که وقتی به او فشار آوردند گفت دلار از امریکا گرفتیم ولی از خیرین امریکا گرفتیم؛ این نکته قابل توجه است. این سیامک پورزند ...

این که بیان کردید مستند است؟

بله. مصاحبه ایشان را در روزنامه‌ها ببینید، یکی از سران فتنه بود. در این قضیه اسرائیل گفت من تعجب می‌کنم این ۱۷ گروه اپوزیسیون امریکا که شکم هم را می‌خواهند پاره کنند چطور وحدت کرده‌اند. اسرائیل از وحدت اینها تعجب کرده بود. از این بابت قابل توجه است. ما همه اینها را اشراف پیدا کردیم. فتنه ۸۸ چهارده هدف داشت که سه هدفش مهم بود. یک، جدا کردن مردم از اندیشه‌های حضرت امام و آقا. دو، براندازی نظام بود و سه، انداختن ستون خیمه اسلام یعنی ولایت. مسئله برای شوخی نبود. براندازی وسیعی بود. لذا خط قرمز ما فتنه بود و الان هم داد می‌زنیم فتنه خط قرمز ما است و باید اینها محاکمه شوند. اینها در سایه رحمت جمهوری اسلامی صفا می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.