حجت الاسلام حیدر مصلحی چهار شنبه شب در یادواره شهید مدافع حرم جواد کوهساری در مشهد افزود: دشمن همانگونه که در ۴۰ سال گذشته برای نابودی انقلاب اسلامی تلاش کرده اکنون نیز تمام عزم خود را برای این هدف جزم کرده با این تفاوت که از گذشته درس عبرت گرفته و دیگر قصد ندارد راههایی را برود که منجر به شکست می شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیرو های مسلح اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته توطئه های سنگینی مثل دفاع مقدس را پشت سر گذاشته که هر کدام از آنها می توانست یک کشور با عقبه تمدنی چند هزار ساله را به نابودی بکشد اما دیدیم که با رهنمود های خردمندانه معمار کبیر انقلاب، رژیم صدام حسین با پشتوانه استکبار جهانی در مقابل ملت ایران شکست خورد.

وی گفت: در ملاقاتی که با ولیعهد عربستان سعودی داشتم وی به من گفت ما در زمان جنگ ۴۰ میلیارد دلار و سر جمع کشورهای حوزه خلیج فارس ۷۰ میلیارد دلار به صدام کمک کردیم اما من به وی گفتم الان صدام کجاست ، با پول چه کسانی ساقط شد و الان عراق طرفدار کیست که وی برای آنها پاسخی نداشت.

حجت الاسلام مصلحی افزود: دشمن دست بردار نیست امروز تلاش دارد با درس از گذشته با پروژه نفوذ بتواند در مقابل انقلاب اسلامی بایستد و سرمایه گذاری سنگینی در این زمینه کرده است.

وی اظهار داشت: آنهایی که در داخل عوامل دشمن هستند می خواهند اینگونه القا کنند که در نهایت ملت ایران چاره ای جز کنار آمدن با آمریکا ندارد، پشت این تفکر یک چهره نفاق با عقبه ۴۰ ساله نهفته است و این چهره می خواهد کار را به جایی برساند که همه به این نتیجه برسند.

وی گفت: نکته دوم اینکه می خواهند شرایط را طوری فراهم کنند که برای مردم نخبگان و مسئولان اشتباه محاسباتی پیش بیاید همانطور که در انتخابات مردم را دو قطبی کردند و گفتند اگر این یکی بیاید جنگ و آن یکی بیاید صلح است.

حجت الاسلام مصلحی افزود: تلاش برای فرسایش ظرفیت های داخلی نظام نیز از دیگر اهداف دشمن است. 

وی اظهار داشت: اگر ایران در حال تحریم است این ماشین های چند میلیاردی چگونه وارد کشور می شوند؟ چگونه ۶ هزار و ۶۰۰ ماشین قاچاق در سلفچگان پارک می شود اینکه دیگر موبایل نیست که بتوان آن را داخل جیب پنهان کرد، چرا این هزینه ها برای کارخانه های در حال ورشکستگی اختصاص نمی یابد؟

وزیر سابق اطلاعات اظهار داشت: دشمن در صدد است مشکلات اقتصادی داخلی را به سیاست های خارجی پیوند دهد و ما می بینیم که در شبکه های اجتماعی گروهی مشکلات اقتصادی را به مسایل نهضتی نظام در دیگر کشورها مرتبط می کنند.

وی گفت: دشمن تلاش دارد به مردم القا کند که برای تغییر سرنوشت باید سیاست خارجی را تغییر دهند و در برجام گفتند با امضای آن ۲۰ درصد مشکلات مردم حل می شود و اکنون در مورد اف.ای.تی.اف هم همین را می گویند.

وی افزود: دشمن سعی دارد با نفوذ جریانی و موردی خود در پوشش نیروهای داخلی به اهدافش برسد و تا کنون از این زمینه ضربه های فراوانی خورده ایم.

حجت الاسلام مصلحی اظهار داشت: یکی دیگر از حربه های عوامل داخلی دشمن اقدام به وعده های دروغ است، به مردم دروغ گفتند که ما بیش از ۲ میلیارد دلار طلب خود را از آمریکا گرفته ایم، بخشی از این پولها در امارات و بخشی هم در عمان است و هنوز یک دلار آن به کشور نیامده است.

وی گفت: از رهبری آگاه و خردمند برخوردار هستیم که راههای مقابله با توطئه های دشمن را صبر، مقاومت و تقوا توصیه می کنند و با رهنمود های خردمندانه ایشان اجازه تکرار شدن تاریخ و برنیزه شدن سر حضرت امام حسین (ع) را نخواهیم داد.

در پایان این نشست پرسش و پاسخ برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.