آیت‌الله سیداحمد علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته حرم رضوی با ذکر این موضوع که در هر سالی که می‌گذرد و هر نیمه شعبانی که می‌آید در حقیقت یک فراز دیگری از مساله ظهور برای ما باز می‌شود، گفت: خدا سایه پربرکت رهبر انقلاب را بر سر ما مستدام بدارد که در بیانیه‌ای که به مناسبت گام دوم انقلاب منتشر نمودند، بعد دیگری از مساله فرج را برای ما گشودند.  

وی ادامه داد: ظهور امام زمان یک حادثه نیست اما دشمنان می‌خواهند اینگونه وانمود کنند که ما منتظر یک اتفاق هستیم. ما منتظر حادثه نیستیم که برای بیست سال یا هزار سال دیگر می‌خواهد اتفاق بیفتد.

وی افزود: ظهور امام زمان حادثه نیست که اگر حادثه بود تا الان اتفاق افتاده بود. ظهور یک فرآیند است که به ظهور جسمانی تمام می‌شود.

نماینده ولی‌ فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این واقعیت را رهبری در بیانیه گام دوم برای ما روشن کرده‌اند. ایشان ۵ مرحله برای این فرآیند مشخص فرموده‌اند که مرحله اول انقلاب اسلامی است که بحمدالله رخ داد و به پیروزی رسید.  مرحله دوم نیز نظام اسلامی است که تشکیل شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در تشریح مراحل بعدی فرآیند ظهور گفت: مرحله سوم این فرآیند دولت اسلامی و مرحله چهارم جامعه اسلامی است که رسالت ما برای ۴۰ سال دوم انقلاب همین دو مرحله است. در ۴۰ سال اول انقلاب به پیروزی رسید و ما از آن نگهداری کردیم. در ۴۰ سال دوم دولت اسلامی است که آن را هم ما باید تشکیل دهیم.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی را هم ما باید تشکیل دهیم. جامعه اسلامی نمونه جوامع موجود در جهان نیست و این جوامع اصلا انسانی نیستند. این جوامع، جوامع درندگی، دزدی و پاره‌پاره کردن آدم است.

خطیب جمعه مشهد با تاکید بر این موضوع که در این جهت قدم‌هایی برداشته شده است،‌گفت: حادثه سیل آمد و پیشاپیش همه مردم، این جوان‌ها بودند که حرکت می‌کردند. رهبری چند ماه قبل از سیل به جوانان گفتند جلودار انقلاب جوانان هستند و سیل آمد و ما جریان شکل‌گیری جامعه اسلامی را دیدیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در حادثه‌ای که اتفاق افتاد اگر فیلم‌ها و عکس‌ها را جمع کنید می‌توانید آن را به رخ مردم دنیا بکشید چرا که در کرده زمین هیچ ملتی این نقشه‌ها را در اجداد و نیاکان خود سراغ ندارند که ما در سیل با چشم خودمان دیدیم.

وی با خاطرنشان کردن این موضوع که طلبه یعنی سرباز امام زمان، گفت: در این حادثه ۶ هزار طبله به مردم خدمت کرده‌اند. جوان‌ها کارهایی می‌کردند که در خانه خودشان این کارها را انجام نمی‌دهند و این نمایش تشکیل جامعه اسلامی است.

آیت الله علم‌الهدی همچنین در خصوص ضرورت تداوم امدادرسانی در سیل اخیر گفت: قضیه سیل مهم‌تر از این حرف‌ها بوده و تمام نشده است. مساله سیل و آسیب سیل عمیق‌تر است. بنده به منطقه سیل‌زده کلات سفر کردم و دیدم یک خانواده فقط لباس‌های تنشان را دارند. این خانواده مسکن، وسایل منزل و پوشاک می‌خواهد و همه سرمایه آنها صفر شده است. آقایی گفت حاصل زندگی من یک کامیون بود که الان هیچ ندارم؛ خانه‌ام هم رفته است.

وی ادامه داد: مردم و مسئولین ما توجه داشته باشند که سیل مهربانی و محبت آنها با فروکش کردن آب فروکش نکند. مخصوصا عزیزان مسئول باید با عمق بیشتری به مردم رسیدگی کنند. خیلی راه‌ها بود که مردم به این مصیبت گرفتار نشوند اما  الان حادثه آمده و ما باید پیگیری کنیم. خانواده ها مستاصل هستند و همه باید به آنها رسیدگی کنند.

امام جمعه مشهد در پایان گفت: مرحله پنجم ظهور، تمدن اسلامی است که اگر به آن برسیم هدایتش با وجود مقدس حضرت مهدی است که آن زمان ظاهر می‌شوند. ظهور امام زمان این فرآیند را دارد. تا الان دو مرحله را طی کرده‌ایم و دو مرحله دیگر مانده تا مرحله پنجم برسد و پرچم را خود حضرت  به دست بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.